Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: A3 cabrio vs A5 cabrio

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard A3 cabrio vs A5 cabrio

    Hallo allen,

    Ik heb twee vragen m.b.t. de afmetingen van de A3 cabrio en A5 cabrio:
    - De A5 cabrio is 20cm langer, kan ik er dan vanuit gaan dat deze dan meer ruimte biedt voor passagiers die achterin zitten, of zit de lengte 'm meer in de kofferbak?
    - Is de instaphoogte van de A5 lager dan de A3? Ik zie dat de A5 een paar cm lager is, maar heeft dit ook effect op de instaphoogte? Mijn moeder gaat in de auto rijden en ze wilt niet meer een hele lage auto in/uit moeten klimmen.

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

  2. #2

    Standaard Re: A3 cabrio vs A5 cabrio

    Ik heb de antwoorden zelf niet, maar wellicht heb je hier iets aan?

    https://www.carwale.com/compare-cars...-a3-cabriolet/

    https://www.ultimatespecs.com/nl/aut...oogle_vignette

    Ik vermoed dat de A5 meer beenruimte achterin en ook meer kofferruimte zal bieden dan de A3. Of het qua instaphoogte veel uitmaakt zou ik niet weten. Ik vermoed dat beide auto's een vrij lage instap hebben.
    Laatst gewijzigd door Nels; 03-06-24 om 13:21.

  3. #3
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.052
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 cabrio vs A5 cabrio

    Is een VW T-Roc cabrio niet wat voor je dan, die is meer SUV achtig! Of een Landrover Evoque cabrio (sorry)

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  4. #4
    Geertttq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.328
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 cabrio vs A5 cabrio

    Ik zie zelden een cabriolet rijden met passagiers op de achterbank, naar verluid is dat namelijk zeer onplezierig voor de mensen die daar zitten. In ieder geval als de wagen sneller rijdt dan 30 km/h. De reden is dat de rijwind direct achter de eerste rij neerdaalt, dus passagiers zitten vol op de rijwind. Hieronder een plaatje hoe dat eruit kan zien:

    rijwind.jpg

    In het plaatje is de bestuurder met behulp van een windscherm beschermd tegen de rijwind.

    Laat je door mij niet afschrikken om een cabrio te kopen, maar als passagiers liever het dak erop hebben op de snelweg, dan weet je nu waarom.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2024
    Leeftijd
    43
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: A3 cabrio vs A5 cabrio

    Wat iemand een 'lage' auto vindt is vrij persoonlijk. Ik heb zelf sinds kort de A3 cabrio (2014). En ondanks dat ik nog lenig genoeg ben, vind ik het een lage auto om in te stappen/klimmen. Dit zal deels wkomen doordat ik bijna 2 meter lang ben, maar ook omdat mijn referentie een XC90 is. De enige manier om het goed vast te stellen is: proberen. Zoek een dealer op in de buurt en ga er in zitten.

    @Geertttq: voor wat betreft de achter passagiers ben ik het helemaal met je eens. Sterker nog, ook als 'voor-in-zit-passagier' heb ik liever geen achter passagiers omdat het windscherm er dan niet in kan en bij iets hogere snelheden (>100 km/u) worden de wervelwinden voorin best vervelend.

    Voor de rest: heerlijke auto, met de kap open en met de kap dicht. Succes met de zoektocht!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 cabrio vs A5 cabrio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geertttq Bekijk Berichten
    Ik zie zelden een cabriolet rijden met passagiers op de achterbank, naar verluid is dat namelijk zeer onplezierig voor de mensen die daar zitten. In ieder geval als de wagen sneller rijdt dan 30 km/h. De reden is dat de rijwind direct achter de eerste rij neerdaalt, dus passagiers zitten vol op de rijwind. Hieronder een plaatje hoe dat eruit kan zien:

    rijwind.jpg

    In het plaatje is de bestuurder met behulp van een windscherm beschermd tegen de rijwind.

    Laat je door mij niet afschrikken om een cabrio te kopen, maar als passagiers liever het dak erop hebben op de snelweg, dan weet je nu waarom.
    Wij doen het regelmatig met 3 personen in de A3 cabrio,
    Tot 30km/u is natuurlijk flauwekul, 60 is nog leuk, maar boven de 80 is het genot er wel vanaf.
    De snelweg heeft niet de voorkeur om met het dak open te rijden.
    Het scheelt ook dat de A3/A5 ook zijruiten achter hebben.
    En het windscherm dat erbij hoort heb ik nog nooit gebruikt. (ligt thuis op zolder)
    (de TT had altijd wel een mooi elektrisch glazen windschot wat gebruikt werd)

    De A5 is zeker ruimer achterin en wat betreft kofferruimte, maar voelt ook groot aan.
    Mijn voorkeur is een 2-zitter, maar dat betekent een gezinslid thuis laten.

    Instaphoogte is voor beiden iets waar oudere mensen minder blij van worden, nu kun je de stoelen natuurlijk wel hoger zetten.
    Nothing sounds like a Cobra in a tunnel.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •