Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Aankoop Audi A4 B7 Cabrio 3.2L V6 Quattro

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2024
    Leeftijd
    30
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Aankoop Audi A4 B7 Cabrio 3.2L V6 Quattro

    Beste Audi liefhebbers,

    Even voorstellen: 30/getrouwd/1 zoon/woon in de gemeente Zuidplas.

    Ik heb begin dit jaar mijn Golf 7 gti verkocht en nu een tijd autoloos te zijn geweest begint een auto toch weer te kriebelen. Mijn vader heeft een Q3 uit 2015 en merkte goed het verschil tussen VW kwaliteit en Audi en vandaar ook de zoektocht naar Audi.

    Ik heb nu een Audi A4 B7 3.2L V6 Quattro op het oog. Autobedrijf geeft aan dat er recent onderhoud is geweest aan de distributie en groot motoronderhoud heeft gehad. Morgen ga ik langs om te kijken/ervaren.

    Op de foto's ziet hij er netjes uit, wel goedkope velgjes zie ik. In totaal maar 4 particulieren eigenaren gehad, valt nog mee. Destijds heeft de 1e eigenaar wat extra opties genomen, xenon/navigatie/volledig leer.

    Hebben jullie tips waar ik op moet letten?

    https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/...aat-xenon-leer

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.310
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankoop Audi A4 B7 Cabrio 3.2L V6 Quattro

    Het is een auto van bijna 20 jaar oud, dus vele dingen zijn versleten door leeftijd, mooiste is op een brug kijken naar draagarm rubbers, als die niet gedaan zijn ben je er zeker mee aan de beurt, bij een cabrio ook de kap goed testen op werking, doe dat een paar keer, slecht werken kan ook een vervelende klus worden. Let op lekkage of sporen van in de kofferbak, controleer het achter ruitje in de kap, zit ie los of dicht gekit.
    Als de wielen goedkoop lijken of zijn kijk ook merk banden, zijn het wanli of ander el cheapo merk is ook het onderhoud vast niet van hoge kwaliteit.
    Ga ermee rijden, de tipt moet boterzacht schakelen, nagenoeg niet merkbaar, geen gekke bonken met inschakelen of voor een stoplicht, dan is er iets niet goed, verder stuurt een b7 normaal heerlijk strak zonder trilling of geluiden.

    Verder
    Helder koelwater tankje met mooi roze koelwater, check oliepeil, is het zwarte koffie of nog wel wat blank?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2024
    Leeftijd
    30
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Aankoop Audi A4 B7 Cabrio 3.2L V6 Quattro

    Super, bedankt voor je tips! Hier heb ik zeker wat aan. Zal jullie op de hoogte houden na morgen :-)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Aankoop Audi A4 B7 Cabrio 3.2L V6 Quattro

    Hoi ik heb precies dezelfde gehad, ook de V6 3.2. Heerlijke auto maarrrrr….. hetolieverbruik is hoog.
    Kijk ook naar delinker en de rechter uitlaat. 2 gescheiden systemen en deze auto heeft meerdere catalisators. Waarvan de voorste vaak defect zijn of weggeprogameerd. Laat hem goeduitlezen voordat je hem aanschaft.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2024
    Leeftijd
    30
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Aankoop Audi A4 B7 Cabrio 3.2L V6 Quattro

    Hij is binnen! Ben er erg blij mee. Heb uiteraard gevraagd of de distributie vervangen is en dat is in 2021 gebeurt bij 238k. Toen hebben ze de motor volledig gereviseerd behalve de zuigers en drijfstangen. Verder sluit de kap netjes enige puntjes zijn dat er onderop een deur roest zit, alsook maakt de auto een raar geluid tijdens het draaien bij parkeren. Hier ga ik morgen nog even voor terug. Ik hoor dan links voor een soort metaal op metaal geluid. De banden zijn prima Continental Premium Contact 6 met dot code 2021 en de velgen zijn ook nieuw zonder schade. Verder heeft het bedrijf de Audi nog laten poetsen en waxen, dus hij glimt mooi.

    Ik ben wel nog opzoek naar de Audi ringetjes, die origineel op de motor zitten, deze ontbreken namelijk. Ook vind ik het niet nodig dat wanneer het licht uit staat er alsnog dag rij verlichting te zien is middels 2 binnenkant schijners met de kleur geel. Dit mag van mij wel uit. Xenon is een stuk mooier, maar om nou altijd de verlichting aan te hebben ;-)
    En weet iemand of er led achterlicht units te koop zijn voor de A4? Volgens mij heb ik nu nog hallogeen namelijk. Ooit misschien ook nog de chrome acenten weg laten werken, dan is die volledig black on black. Maar opzich is het 3.2L V6 quattro embleem ook wel leuk, maar die zit er niet meer op. De luchtfilter zou ik ook wel willen vervangen voor een sport merk, iemand nog een aan te raden merk?


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.310
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankoop Audi A4 B7 Cabrio 3.2L V6 Quattro

    Dagrij kan je gewoon uitzetten rechts van je lichtschakelaar, 1 is coming home leaving home aan of uit en de ander dagrijverlichting, indrukken naar 0 draaien en weer indrukken en het is uit.


    de ringen voor de motor bedekking

    https://shop.ahw-shop.de/audi-motora...efestigung?c=0
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; Gisteren om 21:44.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2024
    Leeftijd
    30
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Aankoop Audi A4 B7 Cabrio 3.2L V6 Quattro

    Hij doet niks, misschien stuk. Volgens mij kunnen de bolletjes ook vervangen worden naar led achtige, maar weet dat niet zeker.

    Wat is trouwens nog aan te raden om te tanken? Ron 95 of 98 super premium?

    Alvast bedankt voor de reactie!

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.310
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankoop Audi A4 B7 Cabrio 3.2L V6 Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lululemon2021 Bekijk Berichten
    Hij doet niks, misschien stuk. Volgens mij kunnen de bolletjes ook vervangen worden naar led achtige, maar weet dat niet zeker.

    Wat is trouwens nog aan te raden om te tanken? Ron 95 of 98 super premium?

    Alvast bedankt voor de reactie!
    Niet aan heb ik wel gezien maar niet uit..... die met het tijdklokje is ch/lh dus dan is het die ernaast.

    98 is beter, rijd ook fijner.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2024
    Leeftijd
    30
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Aankoop Audi A4 B7 Cabrio 3.2L V6 Quattro

    Top, gaan we voortaan 98 tanken. Gister avond nog de OBD uitgelezen en had 5 foutjes, deze weggeschreven. Vanmorgen wilde ik mijn zoontje wegbrengen start de auto niet, accu geeft een rood lampje. Zal je net zien!.. Gelukkig komt het bedrijf waar ik hem van gekocht heb zo dadelijk een nieuwe accu plaatsen als het goed is. Hij heeft ook een bepaald klemmetje op de accu zitten die je los kan draaien en de accu ontkoppeld wordt bij lang stilstaan, zo loopt hij niet leeg, maar deze zit goed vast dus dat kan het niet zijn.

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.310
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankoop Audi A4 B7 Cabrio 3.2L V6 Quattro

    Nu al teveel dingen voor een auto die best aan de prijs was, heb je ook iemand meegenomen die er verstand van had? Ik denk dat je hem beter terug kan geven en wat anders kan zoeken. Dit wordt van kwaad tot erger vermoed ik.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •