Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Roadtrip 2024

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2024
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Roadtrip 2024

    Hoi Allemaal,

    Op verzoek ga ik proberen hier een reisverslag bij te houden van onze roadtrip met de S5 cabrio die we ook voor deze reis gekocht hebben.

    Vandaag was onze vierde dag, wat meteen laat zien dat ik niet altijd snel ben met het schrijven van een verslag


    dag 1:

    Dinsdag 11 juni zijn we wat later vertrokken dan gepland, omdat er afgelopen zondag een veer in het dak afgebroken was. Gelukkig had de dealer snel tijd en kon het nog gemaakt worden. Vanuit Venlo hebben we tot Altenahr de 61 gevolgd, om vanaf Altenahr door de Eifel, langs de Moezel en langs de Rijn richting Mainz rijden. De Eifel en Moezel ken ik goed, maar blijft prachtig om te rijden. Ik had hier eigenlijk alleen met de motor gereden, maar de S5 beviel ook érg goed. Heerlijke comfortabele reisauto, waar je ook goed gas mee kunt geven. Mijn vriendin houdt niet zo van hard rijden, dus echt testen op snelheid zal er deze vakantie niet van komen.
    Vanaf Bingen am Rhein zijn we de 61 weer op gegaan en zijn doorgereden naar Brackenheim. Hier hebben we ook flink de tijd gehad om het over de volgende daily te hebben

    dag 2:

    Vandaag hebben we Tripsdrill bezocht, een wat ondergewaardeerd pretpark, waar we enorm genoten hebben!

    dag 3:

    Voor deze dag stond de Schwarzwaldhochstrasse op de planning, die we verlengd hebben tot Triberg en vervolgens Rust.
    de route begon wat minder fijn, omdat de weg heel mooi geasfalteerd is, maar je er maar 50 mag én ze dit streng controleren. Dat leverde dus de eerste ongewenste vakantiefoto op…
    Verder is het Schwarzwald wel echt een prachtige omgeving met heerlijke wegen! De zon scheen heerlijk en met het dak open was het heerlijk cruisen!

    IMG-20240613-WA0005.jpg

    We hebben de dag afgesloten met een bezoek aan Rulantica, een fantastisch waterpark bij Europapark.

    dag 4:

    Weer een pretpark-dag, maar wel de laatste. Europapark is een van onze favoriete pretparken en heeft ons weer een top-dag opgeleverd!!

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.953
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Roadtrip 2024

    Veel plezier!

    Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Standaard Re: Roadtrip 2024

    Mooie trip. Was het Moezelgebied te doen met het hoog water. Zelf de geplande trip volgende week gecanceld en vervangen door weekje griekse zon
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2024
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Roadtrip 2024

    Moezel gebied was prima te doen, weinig hoog water gezien.

    Dag 5:

    We zijn in Rust weggereden en zijn langs de Rijn richting Basel gereden. Soms de Duitse en soms de Franse kant. Mooie omgeving, eigenlijk is het hele gebied tussen de Vogezen en het Schwarzwald vergelijkbaar.
    Net voor Basel zijn we richting het westen gereden, om via Ferrette, parc du doubs en parc chasseral naar Neufchâtel te rijden. Onderweg lekker plaatselijke kaas gekocht, maar vooral genoten van deze omgeving die ik mooier vond dan verwacht. Leuke dorpjes, maar vooral fijne wegen met mooie bochten en meestel gewoon twee fatsoenlijke rijstroken, waardoor je niet continue uit hoeft te kijken voor tegenliggers. Neuchâtel was ook een leuk plaatsje, mooi aan een meer gelegen.
    Vanaf Neuchâtel zijn we naar ons overnachtingsadres gereden.

    Dag 6:

    Voor vandaag stond een etappe van de Grand Tour zwitserland op het programma, Neuchâtel-Bern. In het begin wel vlak, maar leuke dorpjes en vooral in Freibourg (S) erg leuk door kleine straatjes en over oude bruggetjes gereden. Vervolgens in La Roche nog even bij een heuvelklim gekeken en via Gruyères, Saanen en het Simmental naar Spiez gereden prachtige rout, mooi tussen de bergen door met mooie uitzicht. En ook hier weer heerlijke wegen😋😋.
    In Spiez even tijd genomen voor de finish van Le Mans (erg verheugd met de uitslag natuurlijk) en het Nederlands elftal (ook tevreden).
    Na Spiez hebben we de lus om de Thunersee overgeslagen, omdat we daar morgen ook rijden. Laatste stukje tot Bern was ook verrassend mooi, over de wand van de Riggisberg en het Zimmerwald.
    We slapen bij een mooi stukje geschiedenis, ons hotel staat vlakbij de start/finishlocatie van het gewezen circuit Bremgarten, ooit de locatie van de GP van Zwitserland. Er hangt in de lobby ook een model van een Ferrari 500 F2, zoals jullie vast weten, de eerste kampioensauto van Ferrari in de Formule 1 😜

  5. #5
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.253
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Roadtrip 2024

    Leuk @Ferrariman om te volgen! Veel mooie kilometers gewenst

    Ik kijk aandachtig naar de weerberichten Eiffel, zoek nog route voor komende dagen met mijn dakloze.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)


  6. #6
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.172
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Roadtrip 2024

    Mooie route ben je aan het maken. Ben benieuwd naar de komende dagen.

    Wij hebben zelf net ook een Road-Trip met de R8 gepland voor einde augustus/begin september. Dan gaan we 2 weken door Duitsland, Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Frankrijk en België heen. We doen o.a. plaatsen aan als de GrossGlocknerpass, Mayrhofen, HinterTux, Riva del Garda, StelvioPass, Gotthardtpass, meer van Genéve, Normandië en dan weer langs de kust van Frankrijk en België terug naar Nederland.
    4200km is de planning ongeveer.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •