Pagina 468 van 468 EersteEerste ... 368418458464465466467468
Resultaten 9.341 tot 9.344 van de 9344

Onderwerp: Raad waar hij staat...

  1. #9341
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.631
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Raad waar hij staat...

    Ik vind het een moeilijk verhaal met Google Lens. Toen ik net begon mee te doen had ik veel lol aan die opdracht met die watertoren in België. Ik was me nog niet bewust van het bestaan van Google Lens, kende alleen "Google Image Search" (misschien is dat intussen het zelfde, dunno).
    Ik heb zitten googlen naar "Watertoren Belgie, Watertower Belgium en Wasserturm Belgien" en op een gegeven moment vond ik een foto van een toren die er erg op leek. Toen vastgesteld welke toren het meest waarschijnlijk was en ben toen in Google Maps gaan duiken. De opdracht was naast de plaats ook de straat en ik heb echt bijna een uur op Maps zitten kijken naar straten, hoe ze lopen (bocht flauw naar rechts), dat ene huis etc. etc. en toen m'n antwoord gegeven (wat correct bleek te zijn). Dat vond ik echt leuk.

    Wreed met het bestaan van Google Lens geconfronteerd werd ik, toen ik er heilig van overtuigd van was dat mijn foto met m'n zwarte A8 op die parkeerplaats in Ingolstadt, onmogelijk was om te vinden want het was echt zo'n typisch geel duits huis waarvan er zovelen zijn. Ik wist niet dat dat gele huis, een hotel is. Puur omdat het een hotel is, is er een foto van wat Google Lens al snel vond.

    Dat huisje op Roompot was 2 seconden werk op G.L. incl. het adres en alles. Dat golf-hotel in het buitenland had ik bij de 2. poging.

    Zeggen "ik gebruik geen G.L. want ik heb het niet eens". Google Lens heeft niemand. Het is niet iets wat je op je PC installeerd. Het is een knop op de normale Google zoek website. Dus iedereen heeft het in die zin.
    Controleren of iemand G.L. gebruikt heeft is onmogelijk. Die brug nu in Zwitserland had ik heel snel gevonden. Niet via G.L. maar omdat we hier in Zwitserland doodgegooid worden met nieuws over die snelweg A13, ik wist hoe die rivier heet en ik in Google Maps slechts de rivier vanaf z'n oorsprong hoog in de bergen, naar benee naar Bellinzona, heb hoeven te volgen, snel scrollen en steeds als de weg over of vlak langs die rivier gaat, ff kijken hoe de weg loopt dus dat had ik al heel snel op die manier gevonden. Ik heb m'n mond gehouden want ik beschouw het een beetje als een oneerlijk voordeel omdat ik hier woon. Ik zou het gezegd hebben als niemand die brug gevonden had.

    Lang verhaal kort, Google Lens is een super manier om tjsa, cheaten wil ik ook weer niet zeggen, je het erg makkelijk te maken. Het is ook de reden dat ik zeg dat ik geen bruikbare foto's meer heb. Of er is niets waar Google Lens iets mee kan (ok, moet je geen hotels in Ingolstadt in de achtergrond hebben....) of het duurt precies 2 seconden en G.L. heeft het.
    Achteraf gezien was de foto van m'n Nederlandse grijze A8 bij die Campingshop ook super makkelijk. Dat gebouw is heel markant met z'n Romeinse zuilen etc. maar G.L. maakt er héél kort werk van.

    Het gaat mij erom, om het spelletje leuk te houden.
    Google Lens is een party-pooper eerste klas, en achteraf ontkennen dat men het gebruikt heeft, lokt alleen maar "ja ja, dat zeggen we allemaal" uitspraken uit, ook al is het daadwerkelijk niet gebruikt geweest is die ene keer (ik geloof je Remi, no worries).

    Ik vind het moeilijk.. Het enige wat ik me bedenken kan, is dat voordat men een foto hier neerzet, men die foto eerst door Google Lens haalt. Als die niet direct en genadeloos met het juiste resultaat komt (schrijnend voorbeeld "Roompot huisje"), maar toch nog wat research enz. vraagt, dan is het een goede foto. Keep it fun.
    Wat vinden jullie daarvan?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #9342
    Geertttq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.339
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Raad waar hij staat...

    Ik vind het wel leuk om soms lang te zoeken naar een locatie en om daarbij alle registers te openen. Dat vakantiehuis had ik voorlopig niet gevonden op mijn manier: op vakantieparken klikken en foto's kijken. Pas later zag ik dat het om de blauwe auto ging, waardoor de omgeving van de Moezel waarschijnlijker zou zijn wegens eerdere plaatjes. Vroeg of laat, als niemand het heeft herkend, komt er wel een hint om het zoeken mogelijk makkelijker te maken.

    Wat Zwitserland aangaat, als je de locaties weet te vinden zoals ieder ander dat doet, met een goede zoekstrategie of simpelweg door herkenning, dan kun je die gewoon inkoppen. Doen wij ook, als ie bij ons in de buurt staat. Ik heb nog wel meer plaatjes uit Zwitserland, die soms heel makkelijk zijn, en soms wat lastiger, mits je het zelf gaat uitzoeken uiteraard.

    Ik vind niet dat een foto eerst gecheckt moet worden of deze door herkenningssoftware herkend wordt, niet alleen omdat de software steeds beter wordt, maar ook om de rompslomp die het met zich meebrengt. Het is vaak al lastig genoeg om een mooie/goede foto te maken en soms zit er ook nog een zekere tijdsdruk op.

    Ik zie liever dat er juist geen herkenningssoftware gebruikt wordt en dat oplossingen worden gevonden met goed speurwerk door vaak briljante speurneuzen.
    Als je wilt weten welke aanknopingspunten ik heb gebruikt en welke websites ik heb geraadpleegd, dan kun je daar gerust naar vragen. Uiteraard moet je dan zelf nog even uitvinden hoe de website werkt.

    Ik sluit af met een nuttige infographic, waarmee je soms kunt bepalen in welk land je kunt gaan zoeken.

    311010216.jpg

  3. #9343
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.162
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Raad waar hij staat...

    Ik heb zelf bij sommige opdrachten uren en uren zitten zoeken. Wachtend op de hint. Bij andere opdrachten wist ik op een gegeven moment wel in welke provincie of plaats iemand woonde.
    Google lens gebruik ik om voordat ik mijn eigen foto upload te checken of hij het herkent. Ik vind het niet leuk om het te gebruiken om de vraag op te lossen, voelt een beetje hetzelfde als achterin het puzzelboekje te kijken. Als een ander daar wel voor kiest, prima. Ik heb inmiddels mijn doel bereikt en dat waren de 100 foto’s raden (guilty pleasure tijdens de corona periode). Dat is ook de reden dat ik niet zo actief meer ben dan een paar jaar terug.

    Ik ben het er wel mee eens dat er een paar herkenningspunten (lantaarnpaal of prullenbak oid) in moeten zitten om ergens op te kunnen zoeken. Soms is het voor mij ook een lastige opgave en heb ik niet meer de tijd om zo lang te speuren.

  4. #9344
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.496
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Raad waar hij staat...

    En de volgende opgave.
    Plaats en welk kruispunt.
    Raad waar deze staat.jpg

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •