Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Van vierspaaks naar driespaaks stuurwiel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Van vierspaaks naar driespaaks stuurwiel

    Beste leden,

    na veel verschillende onderwerpen te hebben gelezen, kom ik er helaas niet achter of het mogelijk is of welke aanpassingen er gedaan moeten worden om een ander stuurwiel te plaatsen.
    momenteel heb ik dit stuur
    s-l1600.jpg

    graag zou ik 1 van deze twee willen gaan plaatsen
    $_86-5.jpg$_86-4.jpg

    ik ben in het bezit van een A3, bj 2005
    zullen deze sturen plug&play zijn of moeten hier de nodige aanpassingen voor worden gedaan om bijvoorbeeld de bedieningsknoppen werkend te krijgen(als dit überhaupt mogelijk is)?

    *edit
    Ik zie nu dat @henkkeumus in het volgende onderwerp (https://www.audiforum.nl/forum/audif...chiptuned.html) hetzelfde heeft gedaan. Kun je mij misschien hierbij helpen? en zo ja; wil je dat ik je hier verder de vragen stel of heb je liever dat ik je contact via het bovenstaande onderwerp wat je zelf toen der tijd hebt gestart? alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Mitchell4; 22-09-19 om 14:53.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    30
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Van vierspaaks naar driespaaks stuurwiel

    Ik heb er zelfs een HOW-TO over geschreven, ook op een 5drs sportsback uit 2005.
    https://www.audiforum.nl/forum/techn...fit-a3-8p.html

    Kort door de bocht, stuur gaat passen, als je er geen bijpassende airbag bij koopt moet je gewoon even kijken of jouw airbag gaat passen in het 3-spaaks stuur (zie foto in mijn how-to, Audi heeft 2 verschillende stuurwielen een MET en een ZONDER pinnen voor de airbag).

    Of je MF werkt ligt ook aan je sleepring, heb je geen CC-hendel dan moet je ook de sleepring vervangen onder het stuurhuis.
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 25-09-19 om 15:45.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Van vierspaaks naar driespaaks stuurwiel

    @henkkeumus
    Heel erg bedankt voor je reactie! heb je genoemde topic helemaal gemist.. Mijn keus is geworden het stuurwiel waar ik het in mijn openingspost over had. De ene met de grijze achtergrond (eerste foto vd twee).
    Ik ben in bezit van een cc-hendel.
    Het verhaal met de airbag is mij alleen nog niet helemaal duidelijk. Je zegt "als je er geen bijpassende airbag bij koopt moet je gewoon even kijken of jouw airbag gaat passen in het 3-spaaks stuur'' Het genoemde stuur is inclusief airbag, maar je verwacht dus dat deze airbag niet zal passen als ik je goed begrijp?
    De airbag die ik momenteel heb zal niet passen op een 3spaaks stuur ivm de 4 'inkepingen' ipv 3.
    Zie graag nog een reactie tegemoet, indien je hier het antwoord op hebt zal dit namelijk beslissend zijn voor de koop.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    30
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Van vierspaaks naar driespaaks stuurwiel

    Als er een airbag bij zit is het goed, zoals ik in m'n HOW-TO schrijf heeft Audi 2 soorten stuurwielen. De airbag valt bij de een met pinnen vast en met de ander niet, dat is het verschil.

    Enige wat jij nu nog moet aanschaffen is een airbagkabel met MF stuur aansluiting mocht deze er niet bijzitten (zie mijn how-to).
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 25-09-19 om 17:40.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Van vierspaaks naar driespaaks stuurwiel

    airbag en airbagkabel zijn inclusief.

    Gaat dat verder niet voor problemen zorgen als er wel of juist geen pinnen aanwezig zijn voor de airbag(past dit allebei gewoon op elkaar)? wil namelijk wel een goed werkende airbag

    Ook verteld de verkoper mij dit: 'Houdt er wel rekening mee dat zonder juiste module de knoppen misschien niet zullen functioneren.' Toen ik vroeg wat voor module hij bedoelde sprak hij over het volgende Art.nr. 8p0953549F. (ik weet niet of ik deze module heb en of dit ook echt nodig is aangezien jij over de sleepring praatte wat bepaalde of je de knopjes con coderen zodat ze functioneerde of niet)

    prijs zijn de verkoper en ik het ondertussen over uit, verkoper monteert en codeert het stuur ook direct voor mij. Indien jij me deze twee dingen nog zou kunnen vertellen, kan ik wat zekerder en met een veilig gevoel de weg op naderhand (wel zo prettig natuurlijk)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    30
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Van vierspaaks naar driespaaks stuurwiel

    Zoals ik nu 2x heb gezegd, wanneer je cruisecontrol hebt beschikt je stuurkolom 99,9% over de juiste modules die overweg kunnen met een multistuur.
    Als de kabel en airbag inclusief zijn is het (voor de snelle sleutelaar) een klusje van 10 minuten. Enige waar je op moet letten is de stand van je stuur bij het demonteren en monteren.
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 26-09-19 om 14:49.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •