Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Moeilijk schakelen, wil niet in de versnelling

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2024
    Leeftijd
    19
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Post Moeilijk schakelen, wil niet in de versnelling

    Hoi allemaal,


    Ik heb niet al te lang geleden hier al een post gemaakt over mijn transmissie. Deze heb ik door de dealer laten veranderen en er zit nu een andere in mijn auto. Alleen is het mij opgevallen dat het soms moeilijk is om in een versnelling te komen. Het voelt alsof er een extra muur zit waar ik doorheen moet, wat niet al te makkelijk gaat. Dit voel ik zo tijdens het rijden voornalmelijk in de eerste 3 versnellingen en achteruit. Wanneer ik stil sta kan het verschillen tussen alle versnellingen en is het elke keer ergens anders.


    Als ik bijvoorbeeld stil sta (motor uit of aan maakt niet uit) en de koppeling volledig indruk, kan ik moeilijk in de 3 komen, maar als ik eerst in de 2 ga en dan 3 probeer, lukt het zonder probleem (dit geldt dan voor alle versnellingen, en iedere keer ergens anders).


    Ik weet niet of dit met de nieuwe transmissie zelf te maken heeft of dat er iets niet goed is afgesteld. Heeft iemand een idee?
    Bedankt!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.895
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Moeilijk schakelen, wil niet in de versnelling

    Ga er eens mee terug, hoort niet zo.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2024
    Leeftijd
    19
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Moeilijk schakelen, wil niet in de versnelling

    Ja denk dat ik wel even zel bellen, maar jeb jij einig idee waar het me temaken heeft?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.895
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Moeilijk schakelen, wil niet in de versnelling

    Nee, heeft geen zin om daar naar te gokken. Ik zou ook niet bellen maar langs gaan en een monteur laten proefrijden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2024
    Leeftijd
    19
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Moeilijk schakelen, wil niet in de versnelling

    oke, waneer ik tijfels had over mijn transmitie, was ik toen ook eerst naar een monteur gegaan die het toen gelijk zij dat het de transmitie was, dus denk dat ik dan er even langs ga ook hier voor. want ik kan me het niet voorstellen dat het met de niewe transmitie temaken heeft. de vorige tansmitie klonk toen als een tractor/disel motor.
    Laatst gewijzigd door Niderider; 05-06-24 om 18:48.


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    74
    Posts
    2.726
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Moeilijk schakelen, wil niet in de versnelling

    Denk dat ze er een gare transmissie in hebben gezet……
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.895
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Moeilijk schakelen, wil niet in de versnelling

    Of het schakelmechanisme niet goed gemonteerd of gesteld, koppeling komt niet goed vrij... het kan van alles zijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2024
    Leeftijd
    19
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Moeilijk schakelen, wil niet in de versnelling

    ik was even naar de auto gelopen en en keek naar de kabled die aangesloten zijn op de transmitie, ik volede dat de gene met een klipje naar boven voor en achteruit konden bewegen en de genen die schijn stond veel naar lings en rechts bewoog. voormijn gevoel zat er wat speling alle kanten op maar voornamelijk de specifieke genoemde kand, maar ik ben geen montuer dus ik weet niet hoeveel het zou moeten zijn. is dit mogelijk het probleem?


    IMG_7069-min.jpg
    Laatst gewijzigd door Niderider; 05-06-24 om 19:54.

  10. #9
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.969
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Moeilijk schakelen, wil niet in de versnelling

    Zou kunnen dat het de afstelling is zoals je op de foto hebt gezet.
    De kunststof uiteinden van de twee kabels hebben een verstellingsmogelijkheid en als die niet precies goed staat dan zijn de versnellingen niet goed te schakelen.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    441
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Moeilijk schakelen, wil niet in de versnelling

    Soms moet de koppeling ook worden gecalibreerd.
    Kan ook zijn dat de koppeling al te ver is gesleten om goed te ontkoppelen..
    Q6 etron Quattro S-edition, ZW Drenthe.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2024
    Leeftijd
    19
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Moeilijk schakelen, wil niet in de versnelling

    ja tegen mij werd zoiets ook al eerder verteld. Ik ga eind volgende week naar de garage van een kenis van mijn voor de grote beurt, en zal hem even naar die kabels laten kijken en ook even naar de koppeling. het is me wel opgevalen de laatste paar dagen, dat het echt voornamelijk moeite heeft met de 1ste versnelling bij de stopligt waar hij er soms geen zin in heeft, maar als ik hem dan even naar de 2de zet en weer de 1ste probeer gaat het heel soeple. ik ben benieuwd wat hij zal zeggen. ik hou jullie op de hoogte

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.293
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Moeilijk schakelen, wil niet in de versnelling

    Je zegt nieuwe bak bij de dealer en nu schakelt hij niet goed, dan ga je toch terug naar de dealer (24mnd garantie) en niet naar iemand anders? Als het hem niet lukt zeggen ze bij de dealer, jaaa maar er heeft al iemand aan gerommeld dus garantie vervalt.

    Of was het geen nieuwe bak maar een gebruikte van de sloop oid?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2024
    Leeftijd
    19
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Moeilijk schakelen, wil niet in de versnelling

    Update: hij is bij de garage geweest en gaat nu in de versnelling alsof ik door boter snij, heb er 1000% meer van genoten om er me te rijden nu na de garage. de monteur zijn dat inplaats van een nieuwe transmitie te instaleren hebben ze de oude er uitgehaald en gerepareerd, maar ook weer de oude olie er bij gedaan. (tranmisie werk is profecioneel gedaan zij hij dus dat is good.) en de kabel die van de pook tot transmitie gaat (heb ik al over gehad in vorige reactie met foto) extreem droog was en niet was ingesmeerd waneer ze de transmitie hebben gemaakt waardoor hij niet altijd goed werkte en moeite had om goed in de versnelling te gaan. dus de monteur heeft nieuwe transmitie olie er in gedaan en de kabel's gefet, en nu rijd hij alsof er nooit probleemen er me waren. (heb ook een grote beurt gelijk gedaan)

    iedereen bedankt voor de coments, hopelijk kan deze informatie iemand in te toekomst helpen 😃
    Laatst gewijzigd door Niderider; 24-06-24 om 21:38.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •