Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: centrale deurvergrendeling probleem bij audi A4 (B6) 2003

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard centrale deurvergrendeling probleem bij audi A4 (B6) 2003

    hallo mensen,

    mijn eerste post (hopelijk juist geplaatst :-) ) en al onmidelijk eentje met een gigantisch probleem nl volgende

    een tijdje geleden heb ik een kortsluiting gehad op de sigarettenaansteker... zekering vervangen... verder geen enkel probleem.

    maar nu komt et... een paar dagen later sluit de bestuurderskant niet meer met de afstandsbediening... nog een dag of 3 later sluit ook de passagierskant niet meer met de sleutel.

    de 2 achterportieren alsook de koffer sluiten nog wel perfect met de afstandsbediening.

    heb de wagen eens aan de VAG-COM gehangen en krijg volgende melding :

    VAG-COM Version: Release 409.1-S

    Control Module Part Number: 8E0 959 433 AR
    Component and/or Version: Komfortgerát T85 1310
    Software Coding: 06720
    Work Shop Code: WSC 63351
    Additional Info: 8E1959801B Tőrsteuer.FS BRM 0003
    Additional Info: 8E1959802B Tőrsteuer.BF BRM 0003
    3 Faults Found:
    00532 - Supply Voltage B+
    37-00 - Faulty
    01811 - Supply Voltage for Door Controller: Drivers Side (J386)
    37-00 - Faulty
    01812 - Supply Voltage for Door Controller: Pass. Side (J387)
    37-00 - Faulty

    wat ik hieruit kan opmaken is dat er dus een probleem is met de spannig naar de deursloten ?

    Ligt dit aan de stuurmodule of is er ergens een kabeltje stuk ?
    Kan iemand mij eventueel het elektrische schema bezorgen ?

    vriendelijke groeten,

    Davy

  2. #2

    Standaard Re: centrale deurvergrendeling probleem bij audi A4 (B6) 2003

    Hai Davy,
    Kan het zijn dat je accu aan het opraken is. Laat hem eens doormeten.

    greetzzzz GJ

  3. #3
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: centrale deurvergrendeling probleem bij audi A4 (B6) 2003

    idd, laat de accuspanning eens meten.
    Audi A2 1.4 aua

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: centrale deurvergrendeling probleem bij audi A4 (B6) 2003

    hoi mensen,

    alvast bedankt voor de hulp... accuspanning is OK.

    En het probleem is ook gevonden... blijkbaar is het kabeltje welke achter het zekeringkastje en de zekering zit voor de 2 voorste portieren gelost; vraag me niet hoe het komt,maar na lang meten het uiteindelijk toch gevonden en gefikst :-)


    groeten,

    davy

  5. #5

    Standaard Re: centrale deurvergrendeling probleem bij audi A4 (B6) 2003

    goed dat je het opgelost hebt!
    Ik heb een bijna zelfde probleem, een tijdje geleden is er ingebroken in mijn b6, merkte op dat de stoel naar achter geschoven was en keek even verder, ja hoor 10 cd,s en zonnebril weg. Er is niets van schade te zien, maar ook bij mij gaat de bestuurders portier niet meer open en dicht met de afstandbediening en de andere portieren wel. Ook het ledlampje en het rode lampje onder bij het portier branden niet. Met de sleutel in slot gaat alles gelukkig wel dicht en knippert het ledje ook. Geen idee wat ik er mee moet , verzekering vergoed ook niets omdat er geen zichtbare inbraak sporen zijn.

    Hoe zijn ze nou binnen gekomen, en waar moet ik het defect zoeken heeft iemand een idee?
    sugesties zijn zeer welkom!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard problemen centrale vergrendeling Audi A6 (1999)

    Beste forumlezers,
    Ik heb de laatste tijd last van mijn Centrale vergrendeling in mijn A6 TDI uit '99.
    Als ik mijn deur ontgrendel met de afstandsbediening gaat ie meteen daarna tekeer. Hij probeert te vergrendelen dat lukt niet want hij blokeert zichzelf blijkbaar en even later gaan schoksgewijs de ramen open.
    Als ik hem daarna weer vergrendel met de afstandsbediening en die vasthoudt ('99) dan gaan de ramen weer dicht. Dan weer ontgrendel en dan stopt ie even. Als ik dan wegrij begint hij tijdens het rijden weer met het gerommel om te vergrendelen en dat lukt niet door de blokkering. even later gaan de lampjes in de binnenverlichting aan en uit. Het is bijzonder irritant omdat het soms ook stopt en dan na een half uur weer begint. Deze ochtend stond ineens mijn portierraampje open (stoel drijfnat) en was de auto ontgrendeld, terwijl ik gisteren de zaak had afgesloten.
    Ik heb gemerkt dat als ik over een hobbel rij of een bocht maak het dan vaak begint of stopt. Ik denk dus aan een los contact of zoiets maar ik heb er geen verstand van. misschien kan iemand me helpen.
    alvast bedankt.
    A6diesel

  7. #7

    Standaard Re: centrale deurvergrendeling probleem bij audi A4 (B6) 2003

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barta4 Bekijk Berichten
    goed dat je het opgelost hebt!
    Ik heb een bijna zelfde probleem, een tijdje geleden is er ingebroken in mijn b6, merkte op dat de stoel naar achter geschoven was en keek even verder, ja hoor 10 cd,s en zonnebril weg. Er is niets van schade te zien, maar ook bij mij gaat de bestuurders portier niet meer open en dicht met de afstandbediening en de andere portieren wel. Ook het ledlampje en het rode lampje onder bij het portier branden niet. Met de sleutel in slot gaat alles gelukkig wel dicht en knippert het ledje ook. Geen idee wat ik er mee moet , verzekering vergoed ook niets omdat er geen zichtbare inbraak sporen zijn.

    Hoe zijn ze nou binnen gekomen, en waar moet ik het defect zoeken heeft iemand een idee?
    sugesties zijn zeer welkom!
    Even antwoord op mijn eigen vraag, gisteren uren gezocht en wat was het nou?
    Het draadje van de cv in dat in het deur scharnierrubber zit was gebroken, aan elkaar gesoldeerd en alles doet het weer!
    Ze hebben dus niet ingebroken maar de deur heeft niet op slot gezeten..
    Ik dacht ik meld het hier even ,misschien heeft iemand anders met een zelfde probleem er nog wat aan in de toekomst...

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: centrale deurvergrendeling probleem bij audi A4 (B6) 2003

    Hey barta4,

    Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Alles sluit met de ab behalve bestuurdersportier. Met de sleutel sluit ie wel.
    Ik zal van de week wel eens nakijken of ik ook een draadbreuk heb.
    Ik hou jullie op de hoogte.
    Ro

  10. #9

    Thumbs up Re: centrale deurvergrendeling probleem bij audi A4 (B6) 2003

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barta4 Bekijk Berichten
    Even antwoord op mijn eigen vraag, gisteren uren gezocht en wat was het nou?
    Het draadje van de cv in dat in het deur scharnierrubber zit was gebroken, aan elkaar gesoldeerd en alles doet het weer!
    Ze hebben dus niet ingebroken maar de deur heeft niet op slot gezeten..
    Ik dacht ik meld het hier even ,misschien heeft iemand anders met een zelfde probleem er nog wat aan in de toekomst...
    Ontzettend bedankt dat je nog even de oplossing post. Ik kwam er dus achter door eens te voelen of de boel wel op slot zat dat mijn linker voor portier ook niet op slot zat. Ik zal vanmiddag gelijk de bekabeling controleren.

    Stephan

  11. #10

    Standaard Re: centrale deurvergrendeling probleem bij audi A4 (B6) 2003

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barta4 Bekijk Berichten
    Even antwoord op mijn eigen vraag, gisteren uren gezocht en wat was het nou?
    Het draadje van de cv in dat in het deur scharnierrubber zit was gebroken, aan elkaar gesoldeerd en alles doet het weer!
    Ze hebben dus niet ingebroken maar de deur heeft niet op slot gezeten..
    Ik dacht ik meld het hier even ,misschien heeft iemand anders met een zelfde probleem er nog wat aan in de toekomst...
    Hallo,
    Weet je misschien welke kleur of code dat bewuste draadje heeft?
    b.v.d.

  12. #11

    Standaard Re: centrale deurvergrendeling probleem bij audi A4 (B6) 2003

    Nou, daar ben ik nieuwsgierig naar gezien het feit dat ik exact dezelfde klacht heb en nog steeds de deuren moet sluiten met de sleutel.

  13. #12

    Standaard Re: centrale deurvergrendeling probleem bij audi A4 (B6) 2003

    ErwinA4:
    Ik had dus hetzelfde probleem. Ik heb mijn bekabeling uit mijn deur gehaald en het was meteen duidelijk. Er was een draad door midden. Bij mij was het de rode met gele streep. De breuk zat in de rubberen doorvoer van de auto naar de deur. Vrij gemakkelijk te herstellen. Succes.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •