Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Storing in sloten beide voorportieren

  1. #1
    Audi_R1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    638
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Storing in sloten beide voorportieren

    Beste Audi liefhebbers,

    Sinds een week heb ik een storing in de sloten van de beide voorportieren. Ik heb het probleem ontdekt na het vervangen van het raammechanisme van het bestuurdersportier.

    Het probleem concreet:
    Het vergrendelen en ontgrendelen van de auto via afstandbediening werkt probleemloos op de achterdeuren en kofferbak. De beide voorportieren gaan echter niet mee met de centrale vergrendeling.
    De bestuurdersdeur kan ik alleen handmatig afsluiten met de sleutel. Indien ik bestuurdersportier handmatig op slot draai functioneert centrale vergrendeling ook, maar sluit verder alleen achterportieren en kofferklep.
    Het ontgrendelen gaat idem als vergrendelen, dus mbv. afstandbediening blijft bestuurdersportier op slot en gaat alleen van slot door handmatig open draaien.
    Het bijrijdersportier gaat met geen mogelijkheid op slot.

    Probleem gerelateerde bijzaken:
    De verlichting onderin beide portieren branden niet, zowel de witte instapverlichting als de rode waarschuwingsverlichting niet.
    Info over het fysiek open of dicht zijn van de voorportieren wordt wel weergegeven in het BIS.

    Tot slot:
    Voor het vervangen van het raammechanisme heb ik veelvuldig de bovenste portierhelft inclusief raam met mechanisme los gehad ivm. de uitlijning van de raamgeleiders. Dit, plus het fysiek testen van is vaak genoeg gebeurt om de accu leeg te trekken. De auto heb ik vervolgens overgestart en probleem met lege accu opgelost.

    Heeft iemand een idee in welke hoek ik het probleem moet zoeken?

    Ps. ik woon in zuid Limburg. Indien er iemand in de buurt woont met VAGcom om eventuele storingen uit te lezen, hoor ik het graag.
    Car: Audi A3 8L 1.8 92kW/125PK || Audi A4 B7 1.8T stage1 195PK/300Nm
    Bike: Yamaha R1 RN01 (1998) 110kW/150PK
    (audiforum.audi_R1@hotmail.nl)

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    449
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing in sloten beide voorportieren

    Mogelijk een draadbreuk tussen body en deur? Ook omdat je deurverlichting niet goed werkt.
    Wel bijzonder dat dan beide deuren hetzelfde doen.. Of hebben ze een gezamenlijke regeleenheid in één van de deuren?
    Laatst gewijzigd door JanP64; 03-07-24 om 07:41.
    Q6 etron Quattro S-edition, ZW Drenthe.

  3. #3
    Audi_R1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    638
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing in sloten beide voorportieren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanP64 Bekijk Berichten
    Mogelijk een draadbreuk tussen body en deur? Ook omdat je deurverlichting niet goed werkt.
    Wel bijzonder dat dan beide deuren hetzelfde doen.. Of hebben ze een gezamenlijke regeleenheid in één van de deuren?
    Dag JanP64, bedankt voor het meedenken. Draadbreuk kan natuurlijk, maar het is gek dat beide deuren dezelfde problemen vertonen en voor mijn gevoel (niet 100% zeker) gelijktijdig op beide deuren.

    Ondertussen ben ik zelf nog wat verder gekomen. Na wat rondvragen heb ik een OBDeleven kastje kunnen lenen waarmee ik de auto heb uitgelezen. Ik kreeg een paar modules met storingen waarvan enkele te herleiden naar de lege accu en enkele met steeds dezelfde foutcode "01811 - Voedingsspanning portierregelapparaat bestuurderszijde (Permanent)".

    Zoeken op de foutcode (weliswaar via een zoekmachine, want via het forum niet kunnen vinden) gaf onderstaande hit:
    https://www.audiforum.nl/forum/model...b6-2003-a.html

    Probleem in bovenstaande post zo ongeveer exact hetzelfde, maar bij een B6 ipv. een B7. Verschil is dat ik maar één foutcode heb aan enkel de bestuurderszijde. Storingen aan de bijrijderszijde heb ik niet.

    Als het lukt meet ik morgen de bedrading door vanaf scharnierpunt tot aan stekkers in de deur. Naar aanleiding van de werkzaamheden aan het raammechanisme gok ik dat ik het probleem daar moet zoeken.
    Mocht iemand in de tussentijd nog tips hebben om te controleren dan hoor ik het graag.
    Car: Audi A3 8L 1.8 92kW/125PK || Audi A4 B7 1.8T stage1 195PK/300Nm
    Bike: Yamaha R1 RN01 (1998) 110kW/150PK
    (audiforum.audi_R1@hotmail.nl)

  4. #4
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.393
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing in sloten beide voorportieren

    Beter het rubber los halen en kijken hoe het eruit ziet, foto is van mijn auto.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  5. #5
    Audi_R1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    638
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing in sloten beide voorportieren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Beter het rubber los halen en kijken hoe het eruit ziet, foto is van mijn auto.
    @fons716, bedankt voor het meedenken. Het rubber heb ik gisteravond al los gehad en tot zover nog geen beschadigde of gebroken draden kunnen ontdekken.
    Car: Audi A3 8L 1.8 92kW/125PK || Audi A4 B7 1.8T stage1 195PK/300Nm
    Bike: Yamaha R1 RN01 (1998) 110kW/150PK
    (audiforum.audi_R1@hotmail.nl)


  6. #6
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.956
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing in sloten beide voorportieren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi_R1 Bekijk Berichten
    @fons716, bedankt voor het meedenken. Het rubber heb ik gisteravond al los gehad en tot zover nog geen beschadigde of gebroken draden kunnen ontdekken.
    In de bestuurdersdeur zit de hoofdmotor
    Deze stuurt de bestuurdersdeur regelrecht aan
    En de bijrijders deur middels de can-bus draden
    Dit omdat je vanuit de bestuurdersdeur de bijrijders kant kunt bedienen
    In 9 van de 10 gevallen heb je zoals eerder gemeld een draadbreuk in de kabelboom zitten

    Je afstandsbediening werkt via de comfortmodule onder je stoel
    En stuurt elke deur apart aan (als ik het me goed herinner)
    Dit is dus een andere aansturing

    Met kijken alleen kom je er niet
    Het beste is de kabelboom eruit halen
    En 1 voor 1 de bekabeling door meten
    Tijdens het meten even de kabels flink bewegen
    Met name vlak bij het rubber
    Je zult net zien dat de kabelboom op de tafel ligt
    En je geen draadbreuk meet



    Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; Gisteren om 10:55.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •