Zeker: ... is het. Hartstikke netjes aan de balie, maar de monteurs interesseert het gewoon geen reet. Zijn waarschijnlijk opgeleid bij Citroën, dan kun je dat rijgedrag normaal vinden. Interesseert ze niks dat ze je auto total-loss gerepareerd hebben.
Ik snap heel goed dat deze bedragen niet voor iedereen weggelegd zijn. Zijn ze voor mij ook niet. Ik had die bak gvd net afbetaald. Eindelijk een beetje lucht na 2,5 jaar kromliggen, dacht ik.
Maar ik moet het even van me afzetten. Maandag even drammen bij de garage in Aken, ben gewoon bang om met die bak te rijden.
Edit: naam dealer even weggehaald, schandpaal heeft geen zin.
Ik kan inmiddels stellen dat het gewoon het stuurhuis zelf is wat de rare dingen doet.
Als je dit filmpje kijkt: https://youtu.be/h-95288ZwO4
Zie je dat het gewoon een geheel is. Electronica met de software en het mechanische deel.
Dat betekent dat ik me niet meer ziek hoef te zoeken naar kapotte dingen in mijn auto, het is gewoon dit stuurhuis wat raar doet.
Alleen nog zoeken hoe ik dat van de volledig losse zwabbertoestand naar de normale of hele zware toestand kan brengen, zodat ik bewijs kan leveren.
Het is toch ruk dat ze het niet gewoon vervangen op mijn beschrijving.
V8W1423055AE dat is een nieuwe als het goed is.
Volgens mij zit daar gewoon een error in de printplaat. Ik haal morgen even de accu los, misschien reset het zich dan. Als ik dan in wiebeltoestand naar de dealer kan rijden, laten voelen, accu los en nog eens laten voelen, moet het duidelijk zijn.
Maar ik ga ook alvast gewoon audi/pon bellen, want dat stuurhuis moet gewoon vervangen.
Aha! Weer wat bij te leren dus voor me. Moet ik even puzzelen wat dat ding voor invloed kan hebben mocht ie niet goed zijn.
Ik fantaseerde even dat daar iets van een slipkoppeling zat die zorgde voor de feedback of zo. Dat kon misschien verklaren waarom ie zo slap en traag reageert.
Stuurzwaarte blijft gewoon variëren maar het is nu op dit moment niet meer superzwaar. Krijg eigenlijk geen feedback meer en ook het verschil tussen comfort en dynamic is nu nihil. Ik kan gewoon slalommen tussen 10 en 2 zonder dat ie wat doet, ook al hang je in een klaverblad. Morgen maar eens iemand goed laten filmen. (En hopen dat ie niet opeens weer vast gaat.)
Maar die torque sensor is ook niet het probleem trouwens, die had ik ook gelogd. Geen rare waardes en status steeds ‘OK’.
Maareee... De koppeling tussen het stuurhuis en stuurstang, is dat geen kruiskoppeling? Zou ie daar misschien alleen op het rubber kunnen draaien?
Edit:
Tussenstuuras bedoel ik dus: 8W2419753B
Dat moet em toch zijn... Is dat ding open? Zou ik daar met zo’n endoscoopcameraatje naar kunnen kijken?
[QUOTE=Kuu;1876784Ik ga maandag naar een andere audigarage die zegt te kunnen helpen. Ik wil ze goed instrueren waar ze op kunnen letten.[/QUOTE]
Zou ik niet doen.... Zij weten veel meer van Audi’s, beter hen objectief de strijd aan te laten gaan, en hen niet in een bepaalde richting te sturen (sic).
Dus alleen vertellen wat de klachten zijn, en net zo lang proefrijden als nodig is tot het probleem zich voordoet.
Succes vast, ben benieuwd.
Thanks. Ik wil eigenlijk gewoon even kijken bij stilstand of de torsie spelingsvrij wordt overgebracht en hoe gevaarlijk de laatste 8000km zijn geweest.
Probleem treedt ook niet meer plotseling op, het is constant los. Misschien als ik weer een stuk achteruit rij dat het dan weer even vast gaat.
En als dit nu het probleem zou zijn, kun je je natuurlijk afvragen of dat oude stuurhuis wel kapot was, of dat dit het gevolg is van een inbouwfout(je).
Maar ja, ben alweer vooruit aan het lopen. Belangrijkste is dat het gefixed wordt, dat het me liefst niks meer kost en ik weer eens 8 uur kan pitten.
Zo, hij is ingeleverd. Hopelijk is het probleem duidelijk. Wel kans dat ik het nog eens moet uitleggen.
Met een VW Up naar het werk gegaan en dezelfde stuurtests gedaan. Hoewel die natuurlijk supervrouwelijk heen en weer wiebelt als je aan het stuur rammelt, draaien de wielen wel altijd direct en precies.
Wordt vervolgd...
En zo zijn we toch weer niks verder. Ze hebben het rijgedrag van de auto vastgesteld als ‘horend bij deze auto’.
De monteur voor onze rit nog uitleg gegeven over het gevoel rond het middelpunt. Nog eens herhaald dat de stuurzwaarte variëert, de sporing soms supervast is en soms helemaal kwijt. Verteld over de beangstigende gedragingen die dit stuurhuis vertoond had en dat ik em 3x wel goed had meegemaakt dus weet hoe het hoort.
Ik gereden hij ernaast, gezegd en getoond wat er volgens mij voelbaar mis was, maar het mocht niet baten. (Oordeel was al geveld.)
Nog even gesproken over het stuurhuis (met plaatje), gevraagd wat er links, rechts en boven zit wat eventueel nagekeken kon worden of speling kon hebben en tenminste dat rubberen gevoel kon verklaren -> niets wat vervangen kon worden of zou helpen. Ook een nieuw stuurhuis zou niet helpen...
Dus tja, baliemedewerker vertelde me dat ze dus gewoon niets kunnen. Aanvraag naar Pon wordt gedaan, eventueel kijken wat daar uit komt, kosten moesten we dan maar bekijken.
Welke opties heb ik dan nog? Geen idee maar inruilen komt toch langzaam op de radar.
Verschil tussen rijders en monteurs blijkt nu wel weer.