Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Verschillende versies van 01J automaat?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    47
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Verschillende versies van 01J automaat?

    Via dit forum vernomen dat ik een 01J CVT op mijn A6 heb, met als max aan Newton 310nm. Ik snap echter niet de verschillen in de uitvoeringen, ik weet dat er vanaf 2005 standaard de 7 lamellen upgrade is geweest en dat deze CVT ook op bijvoorbeeld de 2.7tdi en 3.2L fsi is gemonteerd. Wat dan vreemd is, is het feit dat ik de officiële dealer reparatie handleiding / werkinstructie voor Audi monteurs van heb weten te vinden waarin er geen melding wordt gemaakt van verschillen in de te vervangen onderdelen? ( Zie screenshot ) Weet iemand mij te vertellen wat de verschillen zijn aan interne onderdelen die ervoor zorgen dat de bak een hoger koppel aankan? Op de eerste pagina wordt ook aangegeven dat deze instructies geldt voor de 01J en 0AN ( screenshot) . Erg onduidelijk allemaal haha
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door audiarnhem74; 20-06-24 om 23:44.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    74
    Posts
    2.723
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschillende versies van 01J automaat?

    Zie deze bijlages. Blijkbaar hebben de bakken bij de 2.0 en 2.4 benzinemotoren (waaronder jouw bakcode JFK) 6 lamellen, bij de 2.8 en 3.2 zijn dat er 7.
    In jouw screenshot wordt gewaarschuwd geen 7 lamellen te plaatsen in een bak met 6 lamellen, vanwege andere programmering.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    47
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verschillende versies van 01J automaat?

    Dank voor de info :-) Nu wordt eea nog verwarrender haha , dacht echt dat ik 7 lamellen had. Als ik de pook in "manueel" zet dan zie ik ook 7 versnellingen staan in het display... Dit is nou precies wat ik bedoel, in de de door mij geplaatste bijlage ( van Audi afkomstig) wordt duidelijk aangegeven dat de 2.0 tfsi 7 frictieplaten heeft, in de door jou aangehaalde info van Petka weer niet...
    Laatst gewijzigd door audiarnhem74; 21-06-24 om 09:13.

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    74
    Posts
    2.723
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschillende versies van 01J automaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audiarnhem74 Bekijk Berichten
    Nu wordt eea nog verwarrender haha , dacht echt dat ik 7 lamellen had. Als ik de pook in "manueel" zet dan zie ik ook 7 versnellingen staan in het display...
    Dat heeft toch niks met elkaar te maken? 😀

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audiarnhem74 Bekijk Berichten
    in de de door mij geplaatste bijlage ( van Audi afkomstig) wordt duidelijk aangegeven dat de 2.0 tfsi 7 frictieplaten heeft, in de door jou aangehaalde info van Petka weer niet...
    Die info lijkt mij van Audi USA afkomstig, de specificaties van de diverse Audi’s kunnen daar afwijken van de Europese versie.
    Zie maar in mijn bijlage, er staan heel veel bakcodes vermeld bij zowel de 6-lamellen als de 7-lamellen, het kan dus goed zijn dat er in de US weliswaar een 01J bak ligt maar dan met een andere bakcode, namelijk eentje met 7 lamellen.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    456
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschillende versies van 01J automaat?

    Bakcode GAC staat in beide documenten vermeld. Dat is de code die in mijn 2.4 zit.
    Is dat dan 6 of 7 lamellen? Of kun je een GAC dan hebben met zowel 6 als 7 lamellen afhankelijk van de motor?


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    74
    Posts
    2.723
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschillende versies van 01J automaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sebas Bekijk Berichten
    Of kun je een GAC dan hebben met zowel 6 als 7 lamellen afhankelijk van de motor?
    Dat denk ik dan ook….. Wel vreemd overigens. Misschien een foutje in etka?
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    47
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verschillende versies van 01J automaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Dat denk ik dan ook….. Wel vreemd overigens. Misschien een foutje in etka?
    Dat is inderdaad wel vreemd, zouden de bakken intern dan toch niet zo heel veel verschillen en is eea alleen software matig "geknepen" aan het koppel? Zijn er echt daadwerkelijk verschillen intern dan zou je toch ook verschillende onderdelen moeten kunnen vinden? ( Bv versterkte assen, andere frictieplaten enz? )

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •