Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: 50tdi 2019 start niet meer

  1. #21
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.052
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 50tdi 2019 start niet meer

    Ik zou een plan van aanpak met planning met ze bespreken, dit is een beetje te vrijblijvend als je t mij vraagt.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  2. #22

    Standaard Re: 50tdi 2019 start niet meer

    Ik heb thuis ook niet zitten afwachten en heb eindeloos het internet afgespeurd; de auto (afstandsbedieningen) zijn (al 2,5 jaar) voorzien van een zgn. Keyless-protector, (deze is SCM goedgekeurd), ik heb voor alle zekerheid dit bedrijf gevraagd of dit mogelijk iets met het niet-starten te maken kon hebben, maar dit kunnen we uitsluiten.
    Stel dat hackers geprobeerd zouden hebben om het signaal 'sleutel-auto' te hacken, zou de auto zichzelf misschien hier tegen kunnen beschermen en zichzelf beschermen d.m.v. een startblokkering? (ik denk maar even hardop.)

  3. #23

    Standaard Re: 50tdi 2019 start niet meer

    Mag ik vragen welke dealer je bij bent?

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jhavant Bekijk Berichten
    Mag ik vragen welke dealer je bij bent?
    Ik weet niet of het handig is om dit nu bekend te maken; ik begreep dat de fabriek zich er mee aan het bemoeien is; aanstaande dinsdag zou er weer iets gaan gebeuren met een of ander stuurapparaat vervangen met aangepaste? software.
    Mocht er dinsdag een wonder gebeuren, en de auto start én het onbekende probleem zou opgelost zijn, dan wil ik me toch even melden bij deze dealer en kenbaar te maken wat mijn bevindingen zijn van deze langdurige 'operatie'....

    de 4e week is inmiddels ingegaan..............

  5. #25

    Standaard Re: 50tdi 2019 start niet meer

    Ik heb een donkerbruin vermoeden om welke dealer dit gaat....


  6. #26

    Standaard Re: 50tdi 2019 start niet meer

    Update,

    Afgelopen woensdagmiddag was het eindelijk zo ver; de auto start !!!!!!!!!!!!!!!!
    Het was alleen jammer dat ie donderdagmorgen weer niet startte; het leken op dezelfde symptomen; (keyless) sleutel niet herkend; afstandsbediening/knoppen werkten ook niet, na de sleutel op de gemarkeerde plaats gelegd, startte de auto na meerdere pogingen gelukkig wel; auto bleef wel aangeven dat er geen sleutel in de auto was, na auto geparkeerd te hebben ging deze natuurlijk niet op slot.
    Met de andere sleutel leek alles wel goed te gaan; dus direct weer terug naar de dealer, na uitgelezen te hebben bleef de batterij van de (1e) sleutel een zwakke/lege batterij te hebben???? wel vreemd als er al nieuwe batterijen in zitten.......
    De oorzaak zou een kapot motorregelapparaat te zijn, maar de sleutels konden niet ingelezen worden, naar 3,5 weken is er door, ik begreep de fabriek andere software gestuurd waardoor de sleutels wel ingelezen konden worden..........
    De oorzaak van het kapotte motorregelapparaat zou volgens de dealer de motortuning zijn? en mogelijk de dashcam welke aangesloten is op de 15+ en 31+ van de OBD stekker???

  7. #27
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    74
    Posts
    2.725
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 50tdi 2019 start niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Het 48V systeem kan een probleem zijn bij auto's die even stilstaan, er schijnt een technical service bulletin te zijn over de dynamo starter systeem.
    Dit gaat over een A8 maar zal in de basis het zelfde zijn. In de video's geen domme jongens maar ook die snappen niet wat er nou is.

    Deel 1
    https://youtu.be/IgVQH0BqzAo?si=hQUPgMmOU2QiLZOh


    Deel 2
    https://youtu.be/CYR2VknwMas?si=Fd3gpuS_ud3Fdrtp

    Deel 3, hoe het afliep.

    https://youtu.be/9VixZPvIgkE?si=oRRkes_oLvubyM0N
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  8. Ad
  9. #28
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.292
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 50tdi 2019 start niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Ja ik kreeg al een melding, vanavond even kijken.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •