Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 55 TFSI defecte motor

  1. #1

    Standaard 55 TFSI defecte motor

    Goedemiddag,

    Ik heb een Audi A6 uit 2019, met behoorlijk veel problemen. Hij stond nu bij de garage voor de 3e keer nieuwe remschijven en blokken sinds september 2023. En ik heb gevraagd om te laten kijken naar de motor: daar zat een tikkend geluid in. Nu blijkt, dat de binnenkant van de cilinderwand bekrast is. De hoofdmonteur geeft aan dat er blijkbaar meer auto's staan met dit probleem. De auto is van juni 2019, dus 5 jaar oud en heeft 102.000 km gelopen. Enige optie: een volledig nieuwe motor (6 cilinder benzine, 55 TFSI 340pk quattro). Kosten materiaal: 25.000-30.000 euro, arbeidsloon komt er nog overeen.

    De garage stuurt mij naar Audi Nederland, Audi Nederland geeft weer aan contact op te nemen met de verkoper. Die gaat mij nog terug bellen.

    Meer mensen met dit issue en zoveel ellende met dit type A6? Iemand nog advies met wie contact op te nemen (en/of wat te doen)? Ik heb wel een verkeer rechtshulp verzekering, maar wil het graag zo snel mogelijk zelf proberen op te lossen.
    Laatst gewijzigd door Schip2018; 21-06-24 om 16:54.

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.052
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 55 TFSI defecte motor

    Waar heb je m vandaan?

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3

    Standaard Re: 55 TFSI defecte motor

    Het is een origineel NL kenteken, ik heb de auto exact 2 jaar geleden 2e hands bij een officiele Audi dealer gekocht.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •