Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 55TFSi e, koelvin blijft draaien bij opladen auto

  1. #1

    Standaard 55TFSi e, koelvin blijft draaien bij opladen auto

    Beste forum leden ik merk de laatste 2 dagen dat als ik thuis ben van werk (30KM) en de auto aan de lader hang (thuislader 16A) dat de motorkoolfan van de auto blijft draaien. Als of je een lange rit hebt gereden en dat de auto aan het afkoelen is wat normaal is natuurlijk maar een uur later dat de motorkoolfan blijft draaien lijkt me iets aan de lange kant.

    Vandaag ook weer terug van werk en de auto weer aan de lader gehangen ook vandaag weer uur tot anderhalf uur later hoor ik de motorkoolfan nog steeds draaien.

    Kan het kloppen dat zodra je de auto aan de lader hangt de motorkoolfan langer kan en moet draaien of zeg nou iets heel stoms.

    Trouwens geen storingen of iets auto rijd perfect het is warm weer en de airco werkt gewoon prima maar maak me toch een beetje zorgen zo 2 weken voor de auto vakantie naar Italie

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    441
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: 55TFSi e, koelvin blijft draaien bij opladen auto

    Waarschijnlijk hoor je de koeling van de AC/DC omvormer.
    Die is wel een stuk stiller dan de motorkoeling, maar hij is zeker niet stil.
    Als je de stekker eruit trekt gaat de koeling na een minuut of zo weer uit.
    Laatst gewijzigd door JanP64; 25-06-24 om 07:21.
    Q6 etron Quattro S-edition, ZW Drenthe.

  3. #3

    Standaard Re: 55TFSi e, koelvin blijft draaien bij opladen auto

    Nee hoeft de stekker er niet uit te halen zodra ik de auto ontgrenden en de deur open maak valt de fan uit. Dealer gebeld en zij hebben aangegeven dat het normaal is want de batterij word warm bij opladen waardoor deze gekoeld moet worden. Heb ook even gegoogeld en zie ook veel mensen die aangeven dat ze het zelfde geluid van de fan horen tijdens laden. Ik rij de auto nu al dik een jaar maar is me niet echt opgevallen alleen afgelopen dagen. Maar nu is het ook 25 graden mischien dat het door de wamte komt dat de fan extra moet draaien
    Laatst gewijzigd door Yakup66; 25-06-24 om 20:39.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •