Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Trekhaak voor auto met luchtvering

  1. #1

    Standaard Trekhaak voor auto met luchtvering

    Hallo, ik mag recent gebruik maken van een audi a7 55 tfsi 2019..nu wil daar een originele trekhaak onder plaatsen voor oa fietsendrager ivm schuifdak en voorkomen van lakbeschadigingen dak. Nu las ik dat je dan moet coderen..hoe zit dat? Kan ik dat zelf als ik een obd ii aanschaf of vcsd? Gr marcel

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.515
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak voor auto met luchtvering

    Ja dat kan, of je laat het doen bij iemand met vcds of dealer.
    Ben je goedkoper uit, je moet anders ook nog de kabel aanschaffen .

    En weten wat je doet.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    Laatst gewijzigd door Remi66; 05-07-24 om 18:03.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.643
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Trekhaak voor auto met luchtvering

    Precies. De auto moet weten dat "iets achter zit" anders worden de achterste parkeersensensoren helemaal gek (en jij ook van het gepiep).

    Heb geen ervaring met Oudi's maar m'n Tesla weet, zodra ik de stekker voor de in de drager ingebouwde verlichting, in de auto steek, dat er dus iets achter hangt (er verschijnt ook een symbool in de cockpit) en de parksensoren achterin niet meer werken (heeft toch geen nut) en ook de achterklep niet meer open gaat als ik per ongeluk op de "open kofferklep" knop druk (want dan zou de gemotoriseerde klep tegen de fietsen aan klappen). Ik neem aan dat het bij Audi net zo werkt.

    Doe jezelf een lol en haal een fietsendrager die je heel makkelijk naar beneden kan klappen/scharnieren (met fietsen en al) zodat je de kofferbak normaal openen kan (en er dus geen fietsen voor zitten).
    Ik heb deze (geniaal ding): Uebler X21-S (is erg populair bij Tesla piepels)
    https://www.dachbox.ch/uebler-x21-s
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #4
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.405
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak voor auto met luchtvering

    Gewoon lekker bij de dealer laten inleren. Kost niet veel en is meteen goed geregeld. Wordt meteen rekening gehouden met alle systemen die op je auto zitten en hij wordt in het systeem bij Audi geregistreerd. Kan er ook niets fout gaan bij eventuele toekomstige software updates. Heb ik ook bij mijn auto's laten doen.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  5. #5
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.405
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak voor auto met luchtvering

    Werkt bij Audi inderdaad hetzelfde. Voorkomt openen elektrisch klep, schakelt piepers en Lane assist uit, indien aanwezig uiteraard. Bij auto's met luchtvering schijnt hij zelfs de rijhoogte te regelen. Als je dan per ongeluk de verloopstekker van 7 naar 13 polig in de stekkerdoos laat zitten, blijft je luchtvering in deze stand staan, ongeacht de rijmodus die je kiest heb ik me laten vertellen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Precies. De auto moet weten dat "iets achter zit" anders worden de achterste parkeersensensoren helemaal gek (en jij ook van het gepiep).

    Heb geen ervaring met Oudi's maar m'n Tesla weet, zodra ik de stekker voor de in de drager ingebouwde verlichting, in de auto steek, dat er dus iets achter hangt (er verschijnt ook een symbool in de cockpit) en de parksensoren achterin niet meer werken (heeft toch geen nut) en ook de achterklep niet meer open gaat als ik per ongeluk op de "open kofferklep" knop druk (want dan zou de gemotoriseerde klep tegen de fietsen aan klappen). Ik neem aan dat het bij Audi net zo werkt.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •