Hallo iedereen,

Ik heb sinds een maand of 3 nu, af en toe problemen met mijn meedraaiende achterwielen op mijn A7 Quattro 3.0 V6- Diesel - bouwjaar 2018 - 121.000 km.(laatste model)
en dit vaak bij het volledig of bijna volledig afdraaien naar rechts in achteruit.

Ik ondervond al een paar keer een soort blokkage bij het achteruit afrijden van een afhellende oprit en ook bijvoorbeeld als de wagen achteruit bij het afdraaien
in een goot beland vooralleer de rijbaan te betreden (gewoon vlakke rijbaan).

Gevolg: stuurinrichting foutmelding, sportsperdifferentieel foutmelding en de wagen wil dus achteraan naar rechts rijden, beide wielen staan geblokkeerd in dezelfde stand.

In garage werd eerst een batterij in de koffer vervangen (deze had maar 16% capaciteit meer) omdat men dacht dat er geen signaal (te weinig stroom) en dus geen communicatie meer verkregen werd door de regelapparaten/sensoren van de voorwielen naar de achterwielen. Dit loste het probleem echter niet op.

Opmerkelijk is ook als ik de motor stil leg en vervolgens direct weer opstart, kan ik terug mijn weg verderzetten en corrigeren de wielen zich terug zoals normaal.
Tijdens het gewone rijden ondervind ik geen problemen en ik hoor ook geen enkel abnormale geluiden komende van de differentieel achteraan. Het probleem komt enkel voor bij het achteruit rijden.

Is dit een elektronisch probleem of is er echt iets mechanisch aan de hand met de differentieel? Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor uw reactie en hulp