Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 51 van de 51

Onderwerp: E-tron 55, achterste motor defect

  1. #41

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Hier een audi etron 55 uit 2019. Auto is in 2022 geïmporteerd uit Duitsland. 75k op de teller. Fantastische auto...behalve; motor achter maakt het geluid van een ziek-ruimte schip / een oude metro die optrekt. Behoorlijk rauw en mechanisch maar wel volledig vermogen. Geluiden klinken alleen bij snelheden tussen 5 en 40 km/u. Ga van de week maar eens langs de dealer. Verder heb ik problemen met de adaptive cruise control. Die heeft werking inmiddels gestaakt. Behoorlijk belabberd want ik rij continu op cruise control. Dat valt nu extra op. Lijkt erop dat de lidar module (onderdeel j1121) defect is. Deze viel al vaker te pas en te onpas uit maar heeft nu echt de geest gegeven.

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2024
    Leeftijd
    39
    Posts
    14
    Kudos
    0

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Emiel. Dat is 200% de transmissie die gekoppeld
    zit aan de E motor. Dat is een unit. Enige oplossing is vervangen gehele unit. Transmissie kan niet los worden vervangen.
    Heb het helaas ( en vele anderen) zelf ook gehad.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Leeftijd
    37
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Vandaag bij de dealer geweest wegens terugroepactie ivm accu (Etron 55, 2020), bij ophalen van de auto melden ze dat ze een offerte hebben gemaakt om de gehele motor (achter) te vervangen, omdat er meer vloeistof in het reservoir zit van de koelvloeistof dan dat normaal is. Dus enige logische reden is dat er ergens een lekkage zit (?) waardoor er meer vloeistof in het reservoir zit dan dat zou moeten. Nu hebben ze het leeg (of zover leeg dat zou moeten zijn) gemaakt, en kan ik nog wel even door volgens ze, maar 'het probleem' zal terugkomen.

    Vond het een gek verhaal, ze hadden me ook best kunnen bellen toen ze de gehele accu onder de auto uit hadden (wegens terugroepactie), nu zit ik namelijk weer tegen twee dagen reparatie aan te kijken (geven ze aan).

    Iemand hier ervaring mee? Reparatie is incl BTW bij de dealer ongeveer 6000, coulance aanvraag willen ze pas doen als ik mijn auto daar in onderhoud doe (en ook meteen een beurt laat uitvoeren). Auto heeft 80k kilometer gelopen, heb hem gekocht met 60k (1 jaar geleden) in Duitsland en geïmporteerd.

    Bedankt alvast!

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    129
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Hier ook een E-tron 55 van 12-2018 met ca. 70.000 km op de klok.
    Ik heb de auto nu 3 maanden. Hij rijdt fantastisch en is super stil vergeleken met mijn vorige A6 Allroad BiTurbo, maar dat terzijde.

    Ook ik kreeg de fameuze rode lamp: Electrische storing! wagen veilig neerzetten.

    Aangezien ik aankoopgarantie heb, ben ik teruggegaan naar de verkoper/dealer. Het eerste antwoord van de Audi medewerker was, zonder de auto te hebben uitgelezen, dat waarschijnlijk de motor defect is. Dat zegt dus eigenlijk al genoeg. De motoren zijn helaas de achilleshiel van deze auto. Schatting van de kosten ca. 6K per stuk (voor en achter), hetgeen overeenkomt met jouw offerte. Het positieve is dat de dealer aangaf, dat na reparatie het probleem is opgelost en niet terugkomt. Ik maak daaruit op dat het een ontwerpfout van Audi is, die ze inmiddels zelf hebben opgelost door betere motoren te plaatsen. Ik vind dat kapotte motoren daarom onder garantie moeten worden vervangen, maar dat zal Audi ongetwijfeld niet met me eens zijn.

    De E-tron 55 is teruggenomen door Audi en uiteindelijk bleek niet de motor, maar de schakelkast van de hoogvoltage accu kapot te zijn.
    Deze is vervangen onder garantie en de auto rijdt weer als een zonnetje. Het accupakket is in prima conditie, volgens de dealer.

    Echter blijf ik wel met de vraag zitten, wanneer die motor dan komt? Ik hoop in mijn geval, binnen de garantieperiode die ik nu nog heb.
    Een kennis van mij werkt als docent elektrische auto's en heeft op de vakschool waar hij werkt o.a. 2 defecte E-tron motoren staan voor monteurs/leerlingen.
    Hij geeft aan dat er motoren zijn die 200.000 kilometers meegaan, maar dat er ook motoren zijn die bij 30.000 km al stuk zijn.

    Conclusie van het verhaal is dat je er rekening mee moet houden, dat deze kostenpost vroeg of laat komt, bij een tweedehandse E-tron, indien de motor nog niet vervangen is.

    Echter laat ik me door de motorproblemen vooralsnog niet afschrikken. Het blijft een geweldige wagen om mee te rijden.


    Zie onderstaande afbeelding van het reservoir van de achterste motor. Volgens de onderhoudsinstructie moet per 30.000km het reservoir worden geleegd.
    motor reservoir.jpg
    Laatst gewijzigd door AudiArchE; 28-05-24 om 22:04.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Leeftijd
    37
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Thx voor je reactie, als ik het goed begrijp moet dat reservoir dus sowieso geleegd worden? Dat hebben ze gisteren bij de dealer dus ook gedaan, maar daarbij wel vermeld dat de motor vol koelvloeistof zat. Hier had mijn auto vast wel een melding van gegeven, ik heb ook nog nooit iets gemerkt. Ze hadden een foto van een vol reservoir, maar niks van de motor laten zien.


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2024
    Leeftijd
    42
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Srekrek Bekijk Berichten
    Yep, werd wel volledig betaald.
    Hoeveel km heeft jouw Etron op de teller?
    55.000

    Ondertussen is er, na veel geklaag van mijn zijde, een extra coulance van 2.500 toegepast, dus ben ik tevreden met de afhandeling.

  7. #47

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    De achtermotor van mijn audi e-tron 55 2019 (75k) wordt komende week onder coulance vervangen. Eventueel dezelfde coulance voor de versnellingsbak als die er ook aan moet geloven. Betaal alleen arbeidsloon. Acceptabel voor mij. Hopelijk blijft het daarbij en is de motor in het vooronder prima.

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Bij mij dezelfde geluiden nadat de vervangende motor is geplaatst.
    Ik neem aan dat die transmissie aan deze motor vast zit en dat die zo jankt.

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    129
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    De transmissie zit aan de motor, maar is wel vervangbaar.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2024
    Leeftijd
    39
    Posts
    14
    Kudos
    0

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Heel benieuwd of ze enkel de transmissie vervangen. Dan zou dat voor het eerst zijn.
    Laat maar eens weten svp…

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2024
    Leeftijd
    55
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Hier Audi E-tron 55 december 2018 51.000 km import D 2021 met 2.500 km. Storing electrische installatie melding. Grote beurt 60K 3 maanden geleden gegeven ivm auto naar prive. Toen meldingen uitgelezen maar niets mee gedaan. Nu opnieuw meldingen. Diagnose volgens dealer regelunit hoogspanningsinstallatie 800V defect. Vervangen gaat onder garantie. Ben helaas pas 8 augustus aan de beurt ivm personeelsgebrek (er schijnen in NL maar 5 monteurs gecertificeerd te zijn). Mobiliteitsgarantie geldt maar voor 5 dagen. En ik vraag me ook af of het niet ook een motor/batterij is.......

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •