Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: MMI problemen opgelost en laaddoel aanpassen van 80% naar 100% in MyAudi app.

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    131
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard MMI problemen opgelost en laaddoel aanpassen van 80% naar 100% in MyAudi app.

    Momenteel heb ik de Audi E-tron 55 bijna 3 maand in bezit.
    De auto is van december 2018, dus één van de eerste modellen.
    De auto rijdt fantastisch en achteraf snap ik niet waarom ik niet eerder elektrisch ben gaan rijden.
    De Audi E-tron is bijna full options. Je kunt het zo gek niet bedenken of het zit erop.

    Ondanks dat de auto behoorlijk wat terugroepacties heeft gehad, getuige het digitale onderhoudsschema ervaar ik toch wat problemen met de MMI software.
    Hieronder een opsomming die ik de laatste weken heb verzameld tijdens de vele ritten:

    -Het komt regelmatig voor dat de navigatie blijft hangen op 11% (soms 99%) bij het starten van de auto.
    -Als ik een navigatieroute start, krijg ik in de virtuele cockpit achter het stuur de ene keer wel de
    navigatie-routegeleiding (pijlen) in beeld en de andere keer een zwart leeg blok.
    -Af en toe loopt de MMI volledig vast (bevroren)
    -Soms krijg ik de melding: ‘verkeerstekenherkenning en grootlicht assistent tijdelijk niet beschikbaar’.
    -De stoel gaat na het starten van de auto niet altijd terug naar de juiste stand.
    Tijdens het wegrijden druk ik dan op de memory knop (1) om de stoel wel goed te zetten.

    Bovenstaande problemen zijn tijdens het rijden op te lossen door de volumeknop ca. 15-20 seconden in te drukken, totdat beide schermen zwart worden.
    De MMI start dan opnieuw op. Echter is dat wel erg beschamend voor een auto van meer dan 105K nieuwwaarde, dus heb ik maar eens contact gezocht met de dealer, die aangaf dat deze problemen niet onbekend zijn en middels een software update zijn te verhelpen.

    Dat klonk als muziek in mijn oren en heb een afspraak gemaakt.
    De MMI MIB2 is geüpdatet naar de laatste versie: MH2p_ER_AUG35_P2873
    Ik had versie: MH2p_ER_AUG35_P2711.

    Alles werkt weer zoals het moet en de MMI voelt ook wat soepeler aan!

    Laaddoel aanpassen van 80% naar 100% in de MyAudi app.
    Daarnaast had ik nog een aanvullend verzoek voor de Audi Dealer.
    Ik zou graag in de Myaudi app het laaddoel willen aanpassen van 80% naar 100%. Dat kan ik wel in de auto, maar niet via de MyAudi app.

    Na enig onderzoek via dit Forum en Google heb ik de Audi Dealer document SVM 19A022 laten zien.
    Deze update gaat over de Night Vision Assist. Overigens één van de weinige opties die ik niet heb op mijn auto.
    De dealer heeft dit document bekeken en de oude software versies van de stuurapparaten in de auto kwamen overeen.
    De update is gedaan en het veranderen van het laaddoel in de App werkt nu.
    De Dealer weet alleen niet helemaal zeker of dit nu komt door deze update of door de MMI update, ze konden namelijk niet controleren in de App.
    Ik ben in ieder geval blij met het resultaat. Het lijkt me het vermelden waard op dit forum.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door AudiArchE; 03-07-24 om 20:16.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •