Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: 45 TFSI e niet meer leverbaar?

  1. #1
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    247
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard 45 TFSI e niet meer leverbaar?

    Recentelijk zie ik nergens meer AUDI Q3 45 TFSI- e, dus de PHEV uitvoering, meer in nieuwe prijslijsten staan. Ook bij AUDI staan deze motor uitvoeringen niet meer configureerbaar. Het was de bekende 1.4 benzinemotor met 150 PK, 6 automaat en een 100 PK elektromotor, gevoed door een ca. 13KWh accupakket met ca 45 km actieradius..
    Bij de nieuwe VW-TIGUAN spreekt men recentelijk over de 1.5 benzinemotor met 150 PK gekoppeld met een 7 traps automaat en een 20 KWh accu, goed voor ca. 100km.
    Gaat AUDI misschien ook t.z.t. (Vorsprung Durch Technik !!!) deze motorisering doorvoeren of is het PHEV idee met de nieuwe belasting plannen (o.a. BPM & Wegenbelasting) en prijs van laadstroom niet meer interessant; los van de technische voordelen.
    Tevens is mijn digitale onderhoudsplanning ineens "soepeler" geworden...oliebeurten (370 Euro !! per keer, onderhoud service per 2 jaar ruim 750 !!) niet meer per jaar, maar om de 2 jaar !! (Ik rijd maar max.4000 km/jaar, dus olie bij mij kan als "nieuw" het vat in voor hergebruik !!). Maar ja, we kennen het onderhoud bij AUDI...zeer lange wachttijden, zeer dure vakmonteurs voor oliebeurtje, zeer speciale olie SAE 0, verlies garantie en service bij niet uitvoeren van beurten en overige excuses....
    Wie weet meer ???
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  2. #2
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    876
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: 45 TFSI e niet meer leverbaar?

    haaj,

    dat is al een hele poos zo...denk al dik een half jaar. Kan zijn dat er veel op voorraad is en dat ze die eerst willen verkopen?
    ik ben. binnenkort aan de beurt voor oliewissel. Welliswaar is mijn auto uit augustus 2023 en ik heb nu 13400 op de teller staan.
    Heb via de mail al een bericht gehad dat mn bolide bijna toe is aan een oliebeurt.
    voor de rest ben ik superblij. Trekt als een gek en bij een stoplicht kun je dan wel eens een mannetje die lekker met zn voetje op het gaspedaal wat lawaai zit te maken wakker schudden. hahaha
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    747
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: 45 TFSI e niet meer leverbaar?

    Ik denk dat ze je liever een Q4 e-tron verkopen...
    De quattro is onlangs met, ik dacht, 7000 euro in prijs verlaagd.

  4. #4
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.387
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: 45 TFSI e niet meer leverbaar?

    Ze hebben momenteel inderdaad hele mooie aanbiedingen voor de Q4 Etron. Maar ja. Dan rijd je wel volledig elektrisch en dat moet je willen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Ik denk dat ze je liever een Q4 e-tron verkopen...
    De quattro is onlangs met, ik dacht, 7000 euro in prijs verlaagd.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  5. #5
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    247
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 45 TFSI e niet meer leverbaar?

    Er waren toen, en nu nog steeds, andere voor mij veel meer redenen om weer voor een Q3 (SB) i.p.v. een Q4 (SB) dan het volledig elektrisch te kiezen bij een ongeveer gelijk budget (ca. 70K). Het model van de Q3 SB vinden wij veel eleganter en sierlijker dan de in onze ogen "lompe" Q4 SB met een overdreven plastic voorplaat als gril, vormeloze rondingen en grof gevormde carrosserie. Vooral de materiaalkeuzes van het binnenwerk vonden wij "goedkoop" overkomen en wij houden meer van de "degelijke" en wat klassiekere interieurs van de Q3. Tevens was toen (<3 jaar geleden) de leverbaarheid van opties (360 o camera, trekhaak, sunroof etc.) zeer beperkt/onmogelijk. De positie van "voordelig elektrisch" rijden t.o.v. benzine wordt ook slechter met dank aan de onbetrouwbare Haagse overheid. Elektrisch rijden an sich vind ik mooi, maar dat kan ik nu ook met mijn PHEV op korte ritten. Bij langere tochten rijdt de Q3 prima op benzine waarbij ik dan ook tevens gelijk de accu weer vol laad: heb ik ook geen dure laadpaalstroom nodig !! En geen laadpaalstress !!
    Voorlopig blijf ik dus, na maar 10.000 km en 3 jaar zeer gelukkig met mijn toenmalige keuze !! Ik hoop dat Audi met een nieuw model Q3 nog weer met een 45 TFSI-e model als optie uitkomt (en dan liefst met de a.s. Tiguan motor uitvoering 1.5 liter en een 7-automaat).
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; Gisteren om 09:56.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...


  6. #6

    Standaard Re: 45 TFSI e niet meer leverbaar?

    Volledig eens, je kan het niet beter omschrijven.

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  7. #7
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.478
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 45 TFSI e niet meer leverbaar?

    Heb je ook al in Duitse side gekeken, daar hebben ze vaker meer keus in motorblokken

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  8. Ad
  9. #8
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    247
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Heb je ook al in Duitse side gekeken, daar hebben ze vaker meer keus in motorblokken

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    Ook bij Audi-DE is de Q3 SB 45 TFSI-e PHEV nieuw alleen nog maar uit eventuele voorraad leverbaar en NIET meer te configureren (zonder nadere toelichting/opgave van redenen).
    Dus hij wordt dus niet meer gemaakt en geen toekomst plannen zichtbaar/vindbaar op het WWW !
    Gelukkig zit ik niet zonder en probeer brokken te voorkomen.....vervelen doet mijn bezit mij niet !!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Volledig eens, je kan het niet beter omschrijven.

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    747
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: 45 TFSI e niet meer leverbaar?

    Voor 70000 euro kom je zelfs al in de buurt van een Q6 e-tron...

    Ik wil volgend jaar mijn Q3 inruilen en twijfel nog steeds tussen een Q4 en een Q6.
    Maar dat ik voorgoed afscheid neem van benzineverbranders? Dat is zeker. 😁👍

  11. #10
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    876
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 45 TFSI e niet meer leverbaar?

    @merelmaassluis
    100% mee eens.
    Laatst gewijzigd door Applejuice; Gisteren om 18:13.
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •