![Citaat](https://www.audiforum.nl/forum/images/styles/grayfolio/misc/quote_icon.png)
Oorspronkelijk geplaatst door
JINXED
Volgens mij is deze Q5 3.2 S-line hier op het forum al eerder aan bod gekomen het kenteken RS-934-J staat me nog bij uit dat topic kwam uit Duitsland, via Denemarken en vervolgens Nederland en stond te koop bij "Autobedrijf Theunissen uit Ugchelen" in dit topic is e.e.a. te lezen:
https://www.audiforum.nl/forum/audif...5-3-2-a-2.html
eerder voorbij gekomen ik hoop dat je de destijds geconstateerde "gebreken" hebt kunnen uitonderhandelen?
Citaat van koekkoek12:
"Voor de mensen die het interessant vinden over hoe dit is afgelopen;
Vandaag langs geweest bij de garage. Proefrit gemaakt en zelf geen hele gekke dingen geconstateerd. Het enige wat me opviel was dat het doek die ervoor kan zorgen dat het panoramadak wordt verduisterd niet aanwezig was. Deze is eruit gesneden waarschijnlijk. Bij het dichtdoen van het dak bewoog alleen een aluminium rail en het bijbehorende doek was niet meer aanwezig.
Toen kwam de keurmeester. Jeetje wat een proces zo’n keuring. Erg vriendelijke en kundige mensen van Auto-Kennis trouwens.
Het viel hem meteen op dat er schade is geweest doordat er kleurverschil zat tussen de delen van de auto. Ik kon t zelf trouwens amper zien, maar dat ligt aan mij. Schade bleek alleen niet ernstig, lasnaden waren nog intact en ook voor- en achterophanging zijn niet los geweest (was te zien toen hij op de brug stond). Waarschijnlijk alleen krasjes dus, niks ernstigs tot nu toe.
Volgende wat opviel toen hij op de brug stond was dat de kabel van het systeem dat een waarschuwing moet geven als de remblokken af zijn was losgetrokken en met een tie-wrap was vastgemaakt aan een beugel bij de wielophanging. Remblokken waren inderdaad aan vervanging toe, en waarschijnlijk was het niet de bedoeling dat we daar achter kwamen. Bijzonder maar oké.
Volgende punt kwam uit de controle met uitlezing dmv Vagcom. Auto gaf een foutmelding wat betreft de timing van de nokkenas in bank 1. Betreft inderdaad een probleem met de distributieketting die nu al tekenen van uitrekking begint te vertonen. Volgens de keurmeester liep de motor stationair ook niet helemaal 100% rustig.
Na een grote test bleek de auto soms ook niet te starten. Dit komt omdat deze foutmelding na het wissen niet meer terugkwam in het systeem terwijl de tik duidelijk aanwezig was. De startmotor slaat zonder foutcodes op een gegeven moment gewoon af in de veronderstelling dat de motor is gestart. Dit is dan echter niet het geval. Keurmeester vermoed dat er nog wel eens gerommeld kan zijn met de vcds programmering. Foutcode zou met zo’n afwijking volgens hem zeker naar voren moeten komen, ook omdat de motor er niet soms niet door start.
Volgende probleem kwam uit de uitlezing van verschillende computers. De keurmeester kwam erachter dat sommige waardes van km. standen wat door elkaar liepen. Dit kon nog wel eens duiden op een teruggedraaide teller. Dit kan nu nog echter niet met zekerheid worden gezegd. Dit wordt dinsdag as allemaal door de keurmeester gechecked dmv buitenlandse systemen.
Laatste punt was dat de automaat soms een bonk bij het opschakelen (en bij het inschakelen van de achteruitrijversnelling) gaf. Lijkt alsof daar ook iets niet helemaal goed zit. Bak laten spoelen en olie verversen zou t kunnen oplossen.
Al met al ben ik heel blij dat ik de aankoopkeuring heb laten doen. Ongelofelijk wat er dan aan het licht komt. Blijkt dus ook wel dat de 3.2FSI een onbetrouwbaar blok is, ook van bouwjaar 2012."