Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Schokken bij hogere snelheden 55 TFSI e

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2024
    Leeftijd
    56
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Schokken bij hogere snelheden 55 TFSI e

    Mijn Audi Q5 55 TFSI e quattro heeft bij hogere snelheden (100+) regelmatig een schok (een gevoel alsof je over iets heen rijdt). Dit gebeurt alleen bij een warme moter (na ca. 100 km rijden) en tijdens het vlot versnellen met de combinatie van de benzine motor en de electromoter (electrisch vermogen tussen de 50 en de 75%). Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?
    Laatst gewijzigd door Herman1968; 28-05-24 om 12:49.

  2. #2

    Standaard re: Schokken bij hogere snelheden 55 TFSI e

    https://www.audiforum.nl/forum/model...schakelen.html


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3

    Standaard Re: Schokken bij hogere snelheden 55 TFSI e

    Hi Herman, Ben je inmiddels van het schokken af? Mijn 55 tfsi e heeft er namelijk ook last van. 20 juni afspraak bij de dealer.

    Bij mij trouwens alleen als ik gaspedaal intrap bij 100+ km/h maar ook weer niet constant. Las iets over versnellingsbak en/of 4 wiel ophanging, maar klinken beide gek. Voor mijn gevoel zit het echt in de motor (niet voldoende zuurstof/brandstof? Injectoren? Etc etc…).

    Maar goed, misschien heb jij nog opties?

    gr. Silk

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2024
    Leeftijd
    56
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Schokken bij hogere snelheden 55 TFSI e

    Hey Silk,

    Als ik jou verhaal zo lees, lijkt dit inderdaad veel op het probleem wat ik heb.
    Helaas ben ik er nog niet vanaf. Door verschillende bedrijven is er naar gekeken en eigenelijk weet niemand wat het probleem veroorzaakt. Er wordt het meest gesproken over de versnellingsbak (mechatronic) en de tussenbak. Maar niemand durft garantie te geven bij vervanging/reparatie.

    Ik hoop dat jou dealer wel een oplossing voor jou heeft.

    Groet, Herman

  5. #5

    Standaard Re: Schokken bij hogere snelheden 55 TFSI e

    Hi Herman, balen dat het nog niet opgelost is. Probleem is dat ik met de auto over een maandje naar Zuid Spanje wil. Ben vooral bang in de bergen als ik wat meer van de motor ga vragen. Dan moet ie niet gaan schokken namelijk want dan kom ik niet vooruit🫣. Heb jij dat weleens geprobeerd? Dus op een berg/helling met circa 100km/h naar boven rijden? Geen issues?

    Ik woon in Oss, en bij een garage zeiden ze ook dat het waarschijnlijk de versnellingsbak zou zijn en het “middenmoter” probleem maar wisten ook geen oplossing en wees mij snel de deur🧐. Dus ja, we blijven zoeken. Misschien dat ik de bougies maar eens ga schoonmaken, de labda sensor uit laten lezen en andere opties onderzoeken. Bak vervangen is een duur grapje.

    Op zich is er ook wel gewoon mee te rijden (zolang je maar niet plankt boven de 100km/h).

    Maar laten we elkaar op de hoogte houden als er een oplossing is🙏🏽

    Succes!!

    Gr. Silk (Younes)


  6. #6
    Gtsi-R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    84
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Schokken bij hogere snelheden 55 TFSI e

    Wij hebben het ook gehad, 2020 55tfsi e
    Specifiek met accu leeg, licht opgeladen, na een uur rustig rijden en dan wat vermogen afroepen. Naar gevoel. Wij dachten iets met koppeling of de bak.
    Auto zat nog vol in garantie
    eerst heeft de dealer SW updates gedaan van de bak, probleem leek weg, maar was terug na een uur gereden te hebben.
    Met computer gelogd tijdens een lange proefrit waar het zich voordeed.

    Er waren kleine misfires te zien, waarna ze de bougies en bobines hebben vervangen. Probleem lijkt nu weg. Maar we hebben nog geen grote ritten gereden.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2024
    Leeftijd
    56
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Schokken bij hogere snelheden 55 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gtsi-R Bekijk Berichten
    Wij hebben het ook gehad, 2020 55tfsi e
    Specifiek met accu leeg, licht opgeladen, na een uur rustig rijden en dan wat vermogen afroepen. Naar gevoel. Wij dachten iets met koppeling of de bak.
    Auto zat nog vol in garantie
    eerst heeft de dealer SW updates gedaan van de bak, probleem leek weg, maar was terug na een uur gereden te hebben.
    Met computer gelogd tijdens een lange proefrit waar het zich voordeed.

    Er waren kleine misfires te zien, waarna ze de bougies en bobines hebben vervangen. Probleem lijkt nu weg. Maar we hebben nog geen grote ritten gereden.
    Dank voor je reactie Gtsi-R. Die kleine misfires, worden die vastgelegd in in hert logbestand van de auto zodat een garage die later uit kan lezen?

  8. Ad

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •