Ik had deze gevonden op ebay duitsland http://cgi.ebay.de/AUDI-100-Avant-Hy...-/230488154948
is dat een soortgelijke als deze : http://www.selbst-doku.de/wiki/uploa...umpe_gruen.jpg ??
Om überhaupt die pomp helemaal schoon te kunnen maken moet ik denk ik toch de gehele voorbumper eraf halen en dus ook de distributiesnaar? Is er iemand die mij van dienst kan zijn met technisch advies? Een erg hartelijke dank van mijn kant is zeker op zijn plaats! DANK!
Ik had deze gevonden op ebay duitsland http://cgi.ebay.de/AUDI-100-Avant-Hy...-/230488154948
is dat een soortgelijke als deze : http://www.selbst-doku.de/wiki/uploa...umpe_gruen.jpg ??
een plaatje heb ik ff niet voorhanden (ben ff op vak)
maar de pomp wordt aangedreven door een eigen vsnaar. Dist kan blijven zitten.
Waar zit jouw pomp? Meestal kun je deze verwijderen zonder de bumper los te halen, alleen de spanner los
en de montage/kantelbout los halen.
Er zijn dus 2 type pompen in gebruik, jij hebt waarschijnlijk een groen of rood label op de pomp zitten
deze zijn niet onderling te wsisselen!
An zich kun je de pomp zelf reviseren, via de eerder geplaatste links. Meestal zijn gewoon de rubbere o ringen
lek, mocht de as vd pomp ingevreten zijn heb je als dhz een probleempje.
Mijn advies is om ook meteen de bom te wisselen en het voorraad tankje te verschonen en het systeem te flussen.
Wel alle messing ringen vervangen als ook de vsnaar.
Het wisselern vd pomp alleen kost ca een 3kwartier en leid zich vanzelf.
Suc6
Navraag bij Coen Donkers in Veghel (Autoparts Veghel Taylorweg 6, 5466AE Veghel de Dubbelen 2905 Tel. 0413-319463 Fax. 0413-319523 Email. info@autopartsveghel.nl) gedaan. Heeft verteld dat het met een (tijdelijke oplossing) het probleem opgelost kan worden d.m.v. een klap met een hamer en een grote schroevendraaier een beweging naar rechts de grote schroef aan de bovenkant weer te sluiten is. We gaan het zien!
Ik heb geprobeerd het nr OP de pomp zelf te achterhalen. Maar zonder enig resultaat. Ben WEL dit tegengekomen op EBAY DUITSLAND:
http://cgi.ebay.de/SERVO-PUMPE-AUDI-...ht_4906wt_1139
SERVO PUMPE AUDI 100 A6 C4_- 054145165D L LX BJ 90-97
Heb je daar wat aan avus? (Wat een prijsverschil met de audistealer .... :s 600E vs. 135E.
Nee dat is je stuurhuis, plaatje zit op je pomp.
dat is idd de meest voorkomende lekkageplaats. dwz een lekke O ring.
een voordeel Coen Donkers heeft nog een aantal van deze pompen liggen, dus zou zeggen ga ff langs veghel.
Heb werkelijk waar goed gezocht en rondom gekeken, maar kan niet op de pomp een plaatje vinden dat groen of rood is.
Amsterdam - Veghel = 1hr24min is dat niet te lange reistijd voor zo'n pomp?
Kan ik dan niet beter een pomp op ebay duitsland kopen en deze in amsterdam laten plaatsen? (of toch het zelf proberen, maar ben bang dat ik iets sloop of door onkundig demontage iets later niet erop kan weer zetten door gebrek aan speciaal gereedschap).
je kan hem bij CD meteen laten plaatsen (als je tenminste afspreekt).
qua pomp klopt het dat jij geen geen gekleurd plaatje hebt, das alleen voor de rem.stuurbekrachtigingspomp. jouw type heeft alleen een stuurbekrachtigingspomp. sorry voor je zoek tocht.
Even een opmerking, voor de APK mag een stuurbekrachtiging niet lekken.
Ok ik wil het graag zelf gaan proberen! Ok ok ok ok met enige hulp van JULLIE hoop ik. Ik was van plan om allereerst de voorpartij los te halen en dan te overzien wat ik ervoor moet doen om de pomp zelf los te halen en te vervangen door een nieuwe pomp. Zijn er zaken waar ik überhaupt op moet letten en ook gereedschap wat ik klaar moet hebben? (vertel het me maar alsof ik een 3 jarig kind ben hehe ;-) ) ENORME DANK!
Gereedschap: Steeksleutels, ringsleutels en een doppenset kom je een heel eind.
Pomp hangt onder de wagen, toch ???
Wagen op oprijbokken, bakje eronder, voor het lekken (of op een grasveldje gaan staan . . ) en voorzichtig loshalen wat er aan je pomp zit.
Maar weet je al wel wat je gaat doen?
Ringetje vervangen, of een anderepomp ?
Ik heb inmiddels de pomp nieuw gekocht in Duitsland! Dus hoop zeer binnenkort het zelf te gaan (1e klus die ik zelf aan de auto ga doen (blush blush).
Ik snap dit:
"Dan kan de multiriem los. Daarvoor moet eerst de spanner "ontspannen" te worden. Door een (hele) grote kruis dop in de spanner te plaatsen kun je 'm tegen de veerdruk in verdraaien. Vervolgens een pen in de spanner drukken zodat hij niet terug kan veren. Spreekt redelijk voor zichzelf. De spanner vervolgens losschroeven en de riem kan verwijderd worden. Ik heb de draairichting erop getekend voor als ie eventueel terug zou gaan, maar ik besloot 'm toch preventief te vervangen."
alleen niet zo goed.
Zie:
http://www.audiforum.nl/forum/garage...di-100-s4.html