Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Advies voor na-isoleren binnenkant 100 Typ 44

  1. #1
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    242
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Advies voor na-isoleren binnenkant 100 Typ 44

    Ik ben van plan om de bodem, schutbord en dashboard te gaan na-isoleren van mijn Audi 100. Ben nog erg zoekende in welke materialen nu goed zijn en welke laagdikte goed resultaat brengt.

    Ik zat zelf te denken om de gehele vloer met 15-20mm katoen/wol matten te beplakken en ook de achterkant van het dashboard. De orginele isolatie is niet heel veel en de zwarte dempende onderkant van het tapijt brokkelt aardig af.

    Zwart schuim ik combinatie met aluminium en bitumen wil ik links laten liggen, hierdoor ademt de vloer niet en krijg je condens, is het wel mogelijk om nog anti dreun platen bovenop de laklaag van de bodem te plaatsen? Of gaat dit dan ook voor vochtproblemen eronder zorgen.

    Ik hoor graag of iemand eerder zijn wat oudere Audi heeft nageisoleerd of wat wordt aangeraden.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.293
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Advies voor na-isoleren binnenkant 100 Typ 44

    Geen audi maar wel een 74 amerikaan gedaan met een groenige 10mm dikke ondertapijt eerst op de hele bodem en schutboard geplakt, erna alles weer ingebouwd, scheelt geluid en warmte van de motor.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    242
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies voor na-isoleren binnenkant 100 Typ 44

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Geen audi maar wel een 74 amerikaan gedaan met een groenige 10mm dikke ondertapijt eerst op de hele bodem en schutboard geplakt, erna alles weer ingebouwd, scheelt geluid en warmte van de motor.
    Ja dat groene spul is inderdaad een soort katoen mix, ik wil ook de hele bodem en het schutbord doen, momenteel zit er bijvoorbeeld niks aan isolatie op de tunnel, verder zitten er ook nog holle delen vlak onder de voorruit achter het dashboard wat op gevuld kan worden met iets van wol wat niet gaat rotten en eventueel vocht kan opnemen.

    Bij de deurpanelen zit ik wel te denken om het hele zware aluminium paneel met zwartschuim met aluminiumfolie te beplakken, zegmaar het spul wat je op AliExpress kunt kopen als je op auto isolatie zoekt. Hiermee kan het winddicht worden gemaakt. Op de achterkant deurpanelen zelf lijkt mij akoestisch schuim dan nog een goede keus zodat muziek beter wordt weerkaatst.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.293
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Advies voor na-isoleren binnenkant 100 Typ 44

    Deuren heb ik niets mee gedaan, origineel gelaten, ik had veel warmte doorslag van de v8 met headers, dat is sinds die tijd een stuk beter, dash moest er wel even uit.
    Vastgeplakt met spuitbus lijm.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    242
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies voor na-isoleren binnenkant 100 Typ 44

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Deuren heb ik niets mee gedaan, origineel gelaten, ik had veel warmte doorslag van de v8 met headers, dat is sinds die tijd een stuk beter, dash moest er wel even uit.
    Vastgeplakt met spuitbus lijm.
    Ik voel zelf wind door de elektrische raamknoppen komen bij de bestuurders deur bij wat hogere snelheden, isolatie is dus vrij bagger in de deuren momenteel. Dashboard gaat er sowieso uit, gebeurd tegelijk met het retrofitten van aardig wat originele elektronica luxe als tijdvertraging voor de verlichting en comfort module.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •