goed om te horen, je bent een (nog) gelukkiger man nu! nuttig bestede tijd dus. het blijft me intrigeren hoeveel motorelectronica nog bij te stellen is!
heb je ook de verticale schaalverdelingen misschien?
Na de inlaat/uitlaat mod was het tijd ff de puntjes op de i te zetten. Ik had het gevoel dat er 'bovenin' meer te halen was, door de betere gasdoorstroming.
En YESSS! Van 4800 ~ 7300 rpm kon er gemiddeld 8% meer brandstof bij. JD is er toch weer zo'n 2,5 uurtjes mee zoet geweest.
Onder vollast blijft het management nu in één kenveld hangen en loopt dus prachtig gelijkmatig door de toeren.
Flinke punt op een grote i.
Grafiek. Rood is voor; zwart is na...
goed om te horen, je bent een (nog) gelukkiger man nu! nuttig bestede tijd dus. het blijft me intrigeren hoeveel motorelectronica nog bij te stellen is!
heb je ook de verticale schaalverdelingen misschien?
Ik heb die weggelaten omdat 't waardes zijn die ik zelf moet zien te snappen. Maar 't beeld zegt genoeg omdat de schaal gelijk is en onder dezelfde instelling opgenomen.Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper
Nou en of! Je kunt zien dat power nu doorgaat in het bovenste toerengebied.Oorspronkelijk geplaatst door Roelos
Zo link om in zulk spul te gaan rijden, ongemerkt ga je toch terug verlangen naar zó'n auto.Oorspronkelijk geplaatst door eszes
:P
Maar goed gelukkig is een s6 alleszins behelpen, je hebt geluk dat je zelf ook een prachtwagen hebt! (die continu aan veranderingen onderhevig is) Grafiekje zegt me op zich weinig zo maar goed de lijn ligt hoger en dat over een groter gebied dus dat moet een zeer positief resultaat opleveren. Al blijven het kille cijfers het gaat om rijgevoel/rijgenot. Ik weet niet wat je daar in merkt? Dus is het voor je gevoel ook echt anders?
Richard.
Een beetje zoals onderstaande text:Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
"I hope that I will soon forget the Audi Quattro. Until I do, I shall continue to worship that bitch goddess Success at the expense of friends, family, honesty and decency - anything to be in a position to have one. The Quattro is evil, an insidious witch in the guise of state-of-the-art engineering, a circe who commands your obedience every waking moment and a succubus who haunts every dream. She's the seductress who recreates That First Time all over again, who snips all your tethers to innocence and changes your life forever" ( - Four Wheeler Magazine, August 1982)
Eigenlijk geschreven voor de UrQ maar geldt wss ook voor die S2 van Jeffer?
Jeffer, laat mij aub noooooooooooit in je wagen rijden anders kunnen ze me gelijk in een afkickcentrum opbergen :mrgreen:
@eszes,
stippeltjes lijntje is koppel verloop.
maximaal koppel lag bij 5550, nu rond 5950.
gelukkig boet je in lagere toeren zo te zien geen koppel in. dat is wel een risico van opener uitlaat systeem. ben ook wel benieuwd naar het 1000-5000 rpm gedeelte van de curve eigenlijk :-)
het vermogen is eigenlijk gewoon koppel maal toerental (maal factor X, die zorgt dat het een begrijpelijke eenheid zoals Pk of KW is)
dit is ook in de tabel duidelijk te zien.
tussen 5200 en 6200 ligt het koppel ongeveer gelijk, maar doordat het koppel bij 6200 vermenigvuldigd wordt met méér toeren, loopt de grafiek van het vermogen omhoog.
pas op moment dat het koppel écht begint in te storten, valt het vermogen ook weg, omdat hééél veel toeren x bijna 0 koppel nog steeds bijna 0 is.
Groetjes Wouter
Jeffer heeft niet alleen ruim 100 pk meer, vooral 't koppel is enorm hoger én nog eens bij een lager toerental.Oorspronkelijk geplaatst door ferenc
Dat soort specs haal ik niet uit mijn V8, zonder naar grofstoffelijke middelen te grijpen zoals een handje turbo's of een paar flessen NOS (of beide).
Turbo's doe ik niet, want het is een S6 en geen RS6. NOS? Hmmm, kan ik eens over nadenken. Ik heb geen reservewiel meer nodig en daar past wel een kratje NOS-flessen in... :P
@Antiekeradio.
Het vermogen in z'n tweede versnelling. Nettovermogen: dus aan de wielen met de auto bewegens tot 110 km/u.