Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Onderwerp: Nog een keertje naar JD geweest...

  1. #1
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard Nog een keertje naar JD geweest...

    Na de inlaat/uitlaat mod was het tijd ff de puntjes op de i te zetten. Ik had het gevoel dat er 'bovenin' meer te halen was, door de betere gasdoorstroming.

    En YESSS! Van 4800 ~ 7300 rpm kon er gemiddeld 8% meer brandstof bij. JD is er toch weer zo'n 2,5 uurtjes mee zoet geweest.
    Onder vollast blijft het management nu in één kenveld hangen en loopt dus prachtig gelijkmatig door de toeren.

    Flinke punt op een grote i.

    Grafiek. Rood is voor; zwart is na...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    RS6 C5
    A3 TDIe

  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.253
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    goed om te horen, je bent een (nog) gelukkiger man nu! nuttig bestede tijd dus. het blijft me intrigeren hoeveel motorelectronica nog bij te stellen is!

    heb je ook de verticale schaalverdelingen misschien?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3

    Standaard

    Netjes!
    Merk je veel verschil?
    A4 2002 v6 tdi + Toyota Supra single turbo

  4. #4
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper
    heb je ook de verticale schaalverdelingen misschien?
    Ik heb die weggelaten omdat 't waardes zijn die ik zelf moet zien te snappen. Maar 't beeld zegt genoeg omdat de schaal gelijk is en onder dezelfde instelling opgenomen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roelos
    Netjes!
    Merk je veel verschil?
    Nou en of! Je kunt zien dat power nu doorgaat in het bovenste toerengebied.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  5. #5
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.614
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Ook meer peekaas en meneer Newtons ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties


  6. #6
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Ook meer peekaas en meneer Newtons ?
    Ja dus. Maar hoe en wat ben ik nog aan het leren...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Zo het gaat weer goed met de S6

    Moet echt een beest zijn! :P

    Ben benieuwd naar het vermogen en koppel wat ie nu op dit moment heeft!
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  8. Ad
  9. #8
    r.sinnema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.418
    Kudos
    1

    Standaard

    Hiervoor moet ik dus ook nog eens naar JD, ik dacht er gisteren nog aan! Ik denk dat ik met een beetje meer brandstof (lees benzine, zuurstof kan ie nu beter en meer aanzuigen) ook nog wel een beetje vermogen kan winnen.
    Geen inspiratie zonder informatie!

  10. #9
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door r.sinnema
    Hiervoor moet ik dus ook nog eens naar JD, ik dacht er gisteren nog aan! Ik denk dat ik met een beetje meer brandstof (lees benzine, zuurstof kan ie nu beter en meer aanzuigen) ook nog wel een beetje vermogen kan winnen.
    Ja, het was duidelijk dat de betere beademing toch weer even andere instellingen nodig had. Zal bij jou ook zo zijn.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  11. #10
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-A8
    Moet echt een beest zijn! :P
    Nou Sander, sinds ik in de S2 van Jeffer heb gezeten is vermogen een relatief begrip geworden... :shock:

    Mijn Audi is dan misschien een beest, maar dan hooguit zoiets als een lief klein katje ofzo... :wink:
    RS6 C5
    A3 TDIe

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-A8
    Moet echt een beest zijn! :P
    Nou Sander, sinds ik in de S2 van Jeffer heb gezeten is vermogen een relatief begrip geworden... :shock:

    Mijn Audi is dan misschien een beest, maar dan hooguit zoiets als een lief klein katje ofzo... :wink:
    Zo link om in zulk spul te gaan rijden, ongemerkt ga je toch terug verlangen naar zó'n auto. :P

    Maar goed gelukkig is een s6 alleszins behelpen, je hebt geluk dat je zelf ook een prachtwagen hebt! (die continu aan veranderingen onderhevig is ) Grafiekje zegt me op zich weinig zo maar goed de lijn ligt hoger en dat over een groter gebied dus dat moet een zeer positief resultaat opleveren. Al blijven het kille cijfers het gaat om rijgevoel/rijgenot. Ik weet niet wat je daar in merkt? Dus is het voor je gevoel ook echt anders?


    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  13. #12
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard

    Eszes...je hebt een lief klein katje dat een ENORME scheur open kan zetten..

    Jeffer heeft een duiveltje dat op je schouder zit dat elke keer zegt; kom op nou! GAS, ik zeg GASSS!!!!

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-A8
    Moet echt een beest zijn! :P
    Nou Sander, sinds ik in de S2 van Jeffer heb gezeten is vermogen een relatief begrip geworden... :shock:

    Mijn Audi is dan misschien een beest, maar dan hooguit zoiets als een lief klein katje ofzo... :wink:
    Zo link om in zulk spul te gaan rijden, ongemerkt ga je toch terug verlangen naar zó'n auto. :P

    Richard.
    Een beetje zoals onderstaande text:

    "I hope that I will soon forget the Audi Quattro. Until I do, I shall continue to worship that bitch goddess Success at the expense of friends, family, honesty and decency - anything to be in a position to have one. The Quattro is evil, an insidious witch in the guise of state-of-the-art engineering, a circe who commands your obedience every waking moment and a succubus who haunts every dream. She's the seductress who recreates That First Time all over again, who snips all your tethers to innocence and changes your life forever" ( - Four Wheeler Magazine, August 1982)
    Eigenlijk geschreven voor de UrQ maar geldt wss ook voor die S2 van Jeffer?

    Jeffer, laat mij aub noooooooooooit in je wagen rijden anders kunnen ze me gelijk in een afkickcentrum opbergen :mrgreen:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  15. #14

    Standaard

    @eszes,

    stippeltjes lijntje is koppel verloop.

    maximaal koppel lag bij 5550, nu rond 5950.
    gelukkig boet je in lagere toeren zo te zien geen koppel in. dat is wel een risico van opener uitlaat systeem. ben ook wel benieuwd naar het 1000-5000 rpm gedeelte van de curve eigenlijk :-)

    het vermogen is eigenlijk gewoon koppel maal toerental (maal factor X, die zorgt dat het een begrijpelijke eenheid zoals Pk of KW is)

    dit is ook in de tabel duidelijk te zien.
    tussen 5200 en 6200 ligt het koppel ongeveer gelijk, maar doordat het koppel bij 6200 vermenigvuldigd wordt met méér toeren, loopt de grafiek van het vermogen omhoog.

    pas op moment dat het koppel écht begint in te storten, valt het vermogen ook weg, omdat hééél veel toeren x bijna 0 koppel nog steeds bijna 0 is.

    Groetjes Wouter
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  16. #15

    Standaard

    Eszes...zou je wat spec kunnen neerzetten??

    Vermogen/koppel
    0-100
    0-200

    Ben nou wel heeeeeeel benieuwd wat er zou gebeuren als we naast elkaar rijden 8)

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-A8
    Moet echt een beest zijn! :P
    Nou Sander, sinds ik in de S2 van Jeffer heb gezeten is vermogen een relatief begrip geworden... :shock:

    Mijn Audi is dan misschien een beest, maar dan hooguit zoiets als een lief klein katje ofzo... :wink:
    Hoever zit je uit de buurt dan van het vermogen van Jeffer, gaat dat ooit lukken of is dat ook niet de bedoeling..?

    Hoever wil je eigenlijk gaan?

  18. #17

    Standaard

    Scheelde ruim 100pk geloof ik,plus een s2 weegt 2/300kg minder.En heeft een super koppel door de turbo 8)

  19. #18

    Standaard

    S6 geen turbo?

    S6 is toch supersnel ofnie?
    Dat je baas boven baas hebt ok... maar een klein lief katje ??

    Denk dat 9 v/d 10 forrummers graag zo'n poesje wil hebben, ik wel iig !

  20. #19

    Standaard

    eszes heb idd geen turbo,een beest van een motor moet het werk doen 8) 4,2 8pitter

  21. #20
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ferenc
    Scheelde ruim 100pk geloof ik,plus een s2 weegt 2/300kg minder.En heeft een super koppel door de turbo 8)
    Jeffer heeft niet alleen ruim 100 pk meer, vooral 't koppel is enorm hoger én nog eens bij een lager toerental.

    Dat soort specs haal ik niet uit mijn V8, zonder naar grofstoffelijke middelen te grijpen zoals een handje turbo's of een paar flessen NOS (of beide).

    Turbo's doe ik niet, want het is een S6 en geen RS6. NOS? Hmmm, kan ik eens over nadenken. Ik heb geen reservewiel meer nodig en daar past wel een kratje NOS-flessen in... :P

    @Antiekeradio.

    Het vermogen in z'n tweede versnelling. Nettovermogen: dus aan de wielen met de auto bewegens tot 110 km/u.
    RS6 C5
    A3 TDIe

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •