Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 3.0 BiTDI trilt erg na warme motor

  1. #1

    Standaard 3.0 BiTDI trilt erg na warme motor

    Beste leden,

    ik rijd nu al bijna een jaar een 3.0 BiTDI facelift en ik heb op dit moment het volgende probleem.

    Me wagen trilt heel erg vooral op lage toeren. Banden gewisseld, gericht en gebalanceerd maar dat mocht niet baten.

    Gisteren reed ik op de snelweg en had ik hem in zijn manueel gezet in de 8e versnelling waarbij, toen ik ging optrekken, de auto begon te schokkeren tussen de 1 en 2000 toeren en hij in noodloop ging met daarbij knipperende logo van de groeispiraal. Tijdens het uitlezen kreeg ik de code P008700.

    Code vervolgens gewist en vandaag opnieuw geprobeerd maar auto ging niet op noodloop maar trilt nogsteeds.

    Iemand hiermee ervaring? Bak en motor zijn wel gechipt.

    mijn gevoel gaat uit naar de koppelomvormer of iets in de brandstofleiding. Mijn achterremmen zijn ook op en worden ook vervangen. Maar mijn gevoel zegt dat het wellicht daar niet aan ligt…
    Laatst gewijzigd door OmeGerrit; 18-06-24 om 13:54.

  2. #2
    slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    364
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 BiTDI trilt erg na warme motor

    https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16471.html

    nl Brandstof Rij/Systeem (commonrail) Druk te laag

    Mogelijke verschijnselen:
    Storingslampje (MIL) brandt
    Verminderd vermogen
    Motor houdt er helemaal mee op


    Mogelijke oplossingen:
    In ieder geval: plaats een nieuw brandstoffilter
    Check Meetwaardeblokken voor de brandstofdruk:
    Check de brandstofslangen (geknikt, samengedrukt, afgeknepen etc))
    Check Low Fuel Pressure System op lekken
    Check het brandstoffilter en het filter in de brandstofpomp
    Check de hoeveelheid brandstof die uit de brandstofpomp komt
    Check / vervang de hogedruk brandstofpomp