Hoe kun je je spinnenkop inspecteren dan? Is die zomaar los te schroeven? Ook wil ik zelf mijn brandstofsdrukregelaar eens inspecteren, is dat iets om zelf te doen?Oorspronkelijk geplaatst door Delaney
Je kunt beter beginnen met je brandstofdruk te meten, als die OK is, hoef je ook niet te kijken naar je spinnenkop of drukregelaar.
Daarvoor heb je een meetset nodig, misschien leverbaar in de automaterialenhandel.
hmm,Oorspronkelijk geplaatst door bergkabouter
- vreemd dat je benzine ruikt in het interieur. dat moet eigenlijk niet kunnen
- het 'brommen' in het luchtfilterhuis is stereotiep voor een véél te arm mengsel.
1+1=2 de benzine gaat niet de motor in maar komt ergens naar buiten.
wie weet slaat het nergens op maar ik zou er zeker naar kijken!
ik weet dat er in zo'n brandstofverdeler ook rubberen afdichtingen etc zitten....
Hij heeft een leenauto voor weinig. En ik kan zo niet iemand bedenken die met dezelfde deskundigheid en grondigheid je auto repareert (die drie dagen zijn niet nodig omdat-ie 'm mooi vindt en 'm goed wil bekijken!) en je ook niet zal tillen met dure en overbodige reparaties. Als je dat geen drie dagen leenauto waard vindt, dan moet je zelf maar gaan proberen, denk ik...Oorspronkelijk geplaatst door bergkabouter
Misschien dat Pedro Sr. (forumsponsor, zie banner van Hartog Tuning) je wil helpen, die zit meer in de omgeving.
volgens mij schreef ik ook alle respect.
Wat ik morgenochtend nog wel even doe is het brandstoffilter vervangen.
Het filter is slechts 2 jaartjes oud (gelijk vervangen met brandstofpomp maar de auto heeft per slot van rekening een keer met een lege tank gestaan. Dus misschien zit het filter vol en brengt hij de hele boel in de war. Ik heb gelezen dat dit type auto's nogal gevoelig zijn voor benzindedruk. Mocht dit het niet zijn dan kan ik weer wat uitsluiten.
Daarna kom ik terug bij je opm Pedro Sr.
Tot zover bedankt!
Heb je de klopsensor al een keer laten nakijken,
(waar ie precies zit weet ik niet, want ik heb nu een A4)
anders moet je even audiparts.nl in Brabant bellen en vragen naar Koen, ik had een Coupe 2.3 E met dezelfde symptomen, was zo vervangen en reed weer als de oude, als het tenminste bij jou ook zo is kom je er goed van af...Koen heeft gewoon veel ervaring en verstand van Audi's dus succes
And the winner is..................
Pedro van HARTOG TUNING
Storing is opgelost!
Probleem zat in de massa-kabel van de ecu, deze was op een paar haartjes na doorgescheurd, nadat ik deze fout gevonden had was het probleem voor 90% weg, het slechte contact zorgde voor een te arm mengsel.
Door dit arme mengsel is de katalysator te heet geworden en deels gesmolten, het verwijderen van het keramische blok uit de kat. leverde de resterende 10% op.
Eerlijk is eerlijk. Pedro krijgt de foto van mijn Audi.
En ik de rekening , maar dat heb ik er voor over, ik heb mijn 133pk weer terug .
ik moet m nog ophalen, daarnaast kijkt Pedro ook nog even naar het olielampje dat bij koude motor even blijft branden (minuutje). Misschien haalt ie het lampje er wel uit :?
Ik ga er van uit dat de benzinelucht ook verdwenen is. Hij reed de laatste weken 1 op 6. En dat moet toch ergens blijven als ie het niet in pk's wil omzetten.
Voorlopig nog maar even in de Seat van Opa (ook 12 jaar maar slechts 45000 op de teller) met 70 pk.
Hahaha, nee dat zou ik echt nooit doen :shock: , dat doen beunhazen en autohandelaars, dat lampje is het kostbaarste bezit van de motorOorspronkelijk geplaatst door bergkabouter
De benzine lucht is verdwenen, het hoge verbruik kan komen omdat de motor domweg compleet van slag was door een deels weigerende ecu, misschien liep hij soms ook wel veel te rijk, soms arm.
Bovendien zal tijdens een misslag mijn lambda-gebaseerde meter een zuurstofoverschot aangeven, dat kan duiden op een arm mengsel, maar ook op een "misslag" van de motor als gevolg van een ernstig verstoorde mengselsamenstelling.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Dit soort storingen komen idd niet vaak voor, enkel als mensen met "spanningzoekers" hebben geprikt in de kabels, hard hebben getrokken, of met schotch-locks hebben gespeeld voor b.v. een alarmsysteem/carkit.
Het lijkt erop dat hier een keer flink aan getrokken is :? , altijd voorzichtig doen met bedrading!
Ik heb er zelf nooit aangezeten. Ik heb wel een vermoeden. :idea:
Deze auto heeft een alarmsysteem dat later is ingebouwd. Toen ik de auto kocht zat er er maar 1 sleutel/zender bij. Ik heb een extra sleutel laten maken door de dealer van het alarmsysteem. Hij moest de sleutel laten wennen aan de computer. De volgende morgen wilde mijn auto niet meer starten.
De diagnosekast gaf geen melding. Na lang zoeken bleek de massakabel van het koudstartventiel los te liggen. :roll:
Maar met de komst van meer en meer GSM masten / freqenties stond ik constant met een startonderbroken auto. Ik kon de auto met mijn zendertje dan niet meer bedienen. Leuk voor de lezer enkele plaatsen waar zoiets zich voordoet: in de parkeergarage van Schiphol, op een berg in Limburg en voor de brug naar enkhuizen lelystad op weg naar een begrafenis. Vandaar dat ik het startonderbreking heb laten uitschakelen.
Maar wellicht zat de kabel wel heer ergens anders. Maakt ook niet uit. Door al dat gedoe ga je van zo'n auto houden. Met de grootste ellende heb je later de mooiste verhalen op een verjaardag.
:P
Ik heb inmiddels een voertuigvolgsysteem en drivecorrector met automatisch audiliefhebberherkenning laten inbouwen. Van mijn audi blijven ze af!
Nog ff een meldingkje over mijn coupe..
Vorige week liep ze als een oud paard en liet ze een dikke scheet bij ieder stoplicht (lees: verstopt uitlaatplofje).
Nu is het al drie dagen 30 grd... Baasje loopt op zijn sokken van de hitte, maar de coupe rijdt als een jong veulen! Yiiehaaa! Gas erop en ze gaat als een dolle.... Nergens last van en euvel lijkt weg.
Kan het dus een luchtprobleem/temperatuur/ lekke luchtslang/valse lucht zijn?