Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Wat is verschil tussen twee PR nummers

  1. #1
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.384
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Wat is verschil tussen twee PR nummers

    Mede forumleden,

    Ik ben me aan het oriënteren naar een rem-upgrade aan de voorzijde van mijn Q3 45 TFSi. Ik wil niet voor een Big brake set ala RSQ 3 o.i.d. Ziet er in mijn beleving erg mooi uit, maar is technisch gezien overkil en een zeer kostbare ingreep. En ik weet alle waar naar zijn geld, maar voor het verschil tussen beide opties, kan ik weer andere leuke dingen aan/met mijn Q3 doen. Bijvoorbeeld automatisch dimmende buitenspiegels retrofitten of een sportback grill.

    Nu heb ik inmiddels uitgevonden dat mijn Q3 zonder aanpassingen voorzien kan worden van 4 pots Porsche Macan klauwen. Dat is me ook al door meerdere mensen bevestigd.
    Ze passen goed op de standaard 340 mm schijven, maar optimaal zou zijn om er 345 mm schijven op te monteren.
    Nu komt het. Er wordt gezegd dat voor de 345 mm schijven de schijven van een Golf 5 R32 gebruikt kunnen worden. Die hebben dezelfde maatvoering als het gaat om hoogte en ander maten als de schijven van mijn Q3, maar daar waar de schijven van mijn Q3 PR code 1LA hebben, hebben die van de Golf R32 1LK.
    Ik heb al gezocht op het internet, maar kan nergens vinden wat nu het verschil tussen beide PR codes is. Wie kan mij helpen?

    Bij voorbaat dank.
    Laatst gewijzigd door Superavenger69; 21-06-24 om 22:02.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    441
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat is verschil tussen twee PR nummers

    Die PR codes gaan niet alleen over de schijven, maar over het hele gebeuren eromheen, zelfs welke kleuren ze gespoten worden.
    Eigenlijk zijn het productie-codes. De inhoud van elke code is waarschijnlijk alleen leesbaar als je bij de fabriek bent.

    Met een VIN (chassisnummer) kan een dealer wel meer vertellen over de uitvoering etc.
    Je zou dan ook in ETKA (onderdelenlijst) al heel veel details moeten kunnen vinden.
    Laatst gewijzigd door JanP64; 22-06-24 om 09:38.
    Q6 etron Quattro S-edition, ZW Drenthe.

  3. #3
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.384
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat is verschil tussen twee PR nummers

    Dank voor de toelichting. In dit geval zou het dus ook te maken kunnen hebben met het type remklauw.
    De rem-upgrade is niet iets dat door de dealer gedaan zal worden. Helaas is de dealer niet echt Happig op dit soort aanpassingen en leert de ervaring dat men slecht tot niet bereidwillig is om me te denken in dit soort situaties. Als het niet origineel is, haken ze vaak al af helaas.
    Porsche remklauwen op een Audi Q3 en Golf R32 remschijven. Niet iets wat standaard aangeboden wordt bij de dealer
    Ik heb geen Etka, maar wel een paar goede sites waar alle onderdelen goed aangegeven staan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanP64 Bekijk Berichten
    Die PR codes gaan niet alleen over de schijven, maar over het hele gebeuren eromheen, zelfs welke kleuren ze gespoten worden.
    Eigenlijk zijn het productie-codes. De inhoud van elke code is waarschijnlijk alleen leesbaar als je bij de fabriek bent.

    Met een VIN (chassisnummer) kan een dealer wel meer vertellen over de uitvoering etc.
    Je zou dan ook in ETKA (onderdelenlijst) al heel veel details moeten kunnen vinden.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •