Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Nieuwe banden

  1. #1
    slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    373
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Nieuwe banden

    Goedemiddag allen!,

    Het is binnenkort eens tijd om bandjes te gaan verversen.
    Nu zitten er Continental Sportcontact7 banden onder maar er zijn natuurlijk vele verschillende soorten banden te vinden.
    De maat: 255/35 ZR20 XL

    Nu vraag ik mij af wat de leden hier voor banden gebruiken en wat de ervaringen zijn zodat ik een goede keuze kan gaan maken.
    Het is immers niet mogelijk om ze te testen en terug te brengen als ze niet bevallen.
    Audi A6 C7.5 2.0tfsi S-line 2015
    ex - A4 B5 2.5tdi 2000 | ex - A4 B5 1.9tdi 1999 | ex - A4 B5 2.6 quattro 1997 | ex - A4 B5 2.6 1996 | ex - A4 B5 1.8 1995

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.475
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe banden

    Dat zou mooi zijn

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.713
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe banden

    Over banden is al heeeeel veel geschreven hier. Ff zoeken he.

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  4. #4
    slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    373
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe banden

    Ik zag enkel oudere topics en in de banden zullen er vast ook vernieuwingen zijn

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.292
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Nieuwe banden

    Wat zijn je wensen?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6
    slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    373
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe banden

    Onderaan de streep eigenlijk gewoon goede banden met grip in droog en nat weer, die een tijd mee kunnen.

    Het bandengeluid zal me niet heel veel storen vermoed ik (het zal op een goede zomerband ongetwijfeld niet erger zijn dan een gemiddelde all-season band).
    En het mag best sportief voelen

    Ergens merk ik dat er in verschillende threads over het algemeen 3 banden uit naar voren lijken te komen (waarvan sommige dan weer nieuwe versies hebben).

    sportcontact (zou dan de 7 zijn)
    Pilot sport 5
    Pzero

    De a4 b5 2.5tdi reed ik met ecocontacts, de huidige met redelijk versleten sportcontact 7. Maar ik heb geen vergelijking richting de andere 2.

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.292
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Nieuwe banden

    Altijd michelin gedaan, pilot sport 3 en 4 en supersport maar na een aantal gekke dingen bij bijna versleten (scheuren en gekke vlakken) nu eens een set pirelli Pzero Ro2 en zijn top kwa droog en nat weer, plakken altijd aan de weg. Geluid lijkt meer dan de michelins en ze beginnen na een weekend stil staan vaak wat 4 kant lijkt het, na 2 km is het weg. Prima band en redelijk slijtvast, een mooie middenweg gevonden bij pirelli.

    Maar Hankook zou ik ook nog wel eens willen proberen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe banden

    Ik heb op m’n B8 Hankooks gehad. Bevielen uitstekend. Nu op m’n Q3 Bridgestone Potenza. Bevallen ook goed.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Altijd michelin gedaan, pilot sport 3 en 4 en supersport maar na een aantal gekke dingen bij bijna versleten (scheuren en gekke vlakken) nu eens een set pirelli Pzero Ro2 en zijn top kwa droog en nat weer, plakken altijd aan de weg. Geluid lijkt meer dan de michelins en ze beginnen na een weekend stil staan vaak wat 4 kant lijkt het, na 2 km is het weg. Prima band en redelijk slijtvast, een mooie middenweg gevonden bij pirelli.

    Maar Hankook zou ik ook nog wel eens willen proberen.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.292
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Nieuwe banden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Ik heb op m’n B8 Hankooks gehad. Bevielen uitstekend. Nu op m’n Q3 Bridgestone Potenza. Bevallen ook goed.
    De Q3 heeft niet zo'n lage band waarschijnlijk? Met lage banden heb je toch meer gekke dingen voor mijn gevoel. 35 serie. We hebben ook nog een Kuga met 20 inch hankooks maar gaan best goed, vandaar dat ik ze wel eens zou proberen, al is het natuurlijk een heel ander soort auto.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe banden

    Ik heb 21 inch zomerwielen. Daar zit een 35 band op. Platter dan dat hoeft van mij niet. Met lage wangen merk je met de Quattro wel sneller dat hij in de korte bochten wringt als het profiel minder wordt. Dat was in het begin wel wennen. Verder uiteraard iets meer kans op stoepbrandschade, maar dat blijft een kwestie van goed opletten.
    Ik heb deze zomer nog om te kiezen welke band ik neem. Hankook maakt een goede kans.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    De Q3 heeft niet zo'n lage band waarschijnlijk? Met lage banden heb je toch meer gekke dingen voor mijn gevoel. 35 serie. We hebben ook nog een Kuga met 20 inch hankooks maar gaan best goed, vandaar dat ik ze wel eens zou proberen, al is het natuurlijk een heel ander soort auto.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  12. #11
    slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    373
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe banden

    Voor mezelf besloten dat ik de Pzero's eens ga proberen.
    Dank voor de reacties!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •