Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: Fout code...

  1. #21
    martijn83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    197
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Fout code...

    Nico,

    Bedankt voor je antwoord. Ik ga hem toch maar vervangen zeker met de winter voor de deur.
    Heb je het zelf gedaan? Zo ja, wat was je kwijt voor de kachelradiator (1K0 963 235) en hoeveel werk is het om in te bouwen.
    Ik kwam wel een handleiding tegen op internet maar die was voor een VW Golf 5. Zit die op dezelfde locatie als in een A3?
    Audi A3 Hatchback 2.0 TDI (FWD, DSG, S-Line, 2005)
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI (quattro, tiptronic, S-Line, 2006)

  2. #22
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.970
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Fout code...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn83 Bekijk Berichten
    ...Heb je het zelf gedaan? Zo ja, wat was je kwijt voor de kachelradiator (1K0 963 235) en hoeveel werk is het om in te bouwen.
    Ik kwam wel een handleiding tegen op internet maar die was voor een VW Golf 5. Zit die op dezelfde locatie als in een A3?
    Ik heb het zelf gedaan.
    Voor de goede orde tot en met modeljaar 2006 (misschien ook wel mj2007...) moet je 1K0 963 235 E hebben. Daarna is een kacheltype wijziging geweest met letter -F op het eind. Deze past dus NIET en is dus NIET een vervanger voor een -E type.
    Onderdeel nieuw is duur : circa 300,00 €. Ik heb dan ook een tweede hands kacheltje voor iets minder geld.
    Om deze kachel te (de-)monteren moet je het volgende in iedere geval demonteren:
    - Middenarmsteun
    - Gehele middenconsole
    - Paneel boven pedalen bestuurder
    - Steun voor hierboven genoemd paneel
    - TIP 1: Temperatuur clima op hoogste stand zetten anders kun je niet bij een van de schroeven en kun je de kachel niet uittrekken!
    - TIP 2: demonteer de 100 Ampere zekering aan de buitenzijde van je zekeringkast in de motorruimte voordat je maar iets aan de contacten van je kachel doet!
    - TIP 3: merktekens op de plus en de min aanbrengen!

    Het is best een klusje...
    gr.
    Nico

    ps. voor belangstellende heb ik nog een 1K0 963 235 E kacheltje getest en werkend. PM eventueel voor details.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  3. #23
    deanjam's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Fout code...

    Hoe heb je die aux heater uitgezet? Als ik in de can gateway deze uitzet krijg ik de foutcode 01299 erbij die na aanzetten niet meer weggaat.
    Heb nu deze 2 meldingen


    Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl
    Control Module Part Number: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E
    Component and/or Version: PTC-Element 0404
    Software Coding:
    Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
    VCID: 2D51EF3FB4E4E5760F5-8078
    2 Faults Found:

    00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
    014 - Defective
    01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

  4. #24
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.970
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Fout code...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deanjam Bekijk Berichten
    Hoe heb je die aux heater uitgezet? ...
    Je kunt 'm niet uitzetten behalve als je de CAN bus aansluiting ontkoppelt bij de heater en dan in de CAN gateway 'm uitzet.
    gr.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    31
    Kudos
    0

    Standaard

    Oude thread, maar ik ben met exact dit euvel bezig, het is idd best een klusje, je tips zijn goud waard, nu moet ik nog de correcte kachel vinden voor m'n belgische audi A3 van 2006

    Kan u me helpen aan de correcte kachel ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Ik heb het zelf gedaan.
    Voor de goede orde tot en met modeljaar 2006 (misschien ook wel mj2007...) moet je 1K0 963 235 E hebben. Daarna is een kacheltype wijziging geweest met letter -F op het eind. Deze past dus NIET en is dus NIET een vervanger voor een -E type.
    Onderdeel nieuw is duur : circa 300,00 €. Ik heb dan ook een tweede hands kacheltje voor iets minder geld.
    Om deze kachel te (de-)monteren moet je het volgende in iedere geval demonteren:
    - Middenarmsteun
    - Gehele middenconsole
    - Paneel boven pedalen bestuurder
    - Steun voor hierboven genoemd paneel
    - TIP 1: Temperatuur clima op hoogste stand zetten anders kun je niet bij een van de schroeven en kun je de kachel niet uittrekken!
    - TIP 2: demonteer de 100 Ampere zekering aan de buitenzijde van je zekeringkast in de motorruimte voordat je maar iets aan de contacten van je kachel doet!
    - TIP 3: merktekens op de plus en de min aanbrengen!

    Het is best een klusje...
    gr.
    Nico

    ps. voor belangstellende heb ik nog een 1K0 963 235 E kacheltje getest en werkend. PM eventueel voor details.
    Interesse


  6. #26
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.970
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Fout code...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drieze Bekijk Berichten
    ..... nu moet ik nog de correcte kachel vinden voor m'n belgische audi A3 van 2006

    Kan u me helpen aan de correcte kachel ?
    Een Belgische A3 heeft dezelfde type kachel als een Nederlandse A3.
    Mijn mail staat in mijn onderschrift
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    31
    Kudos
    0

    Standaard Re: Fout code...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Heb je de foutmelding helemaal uit ??

    Ik heb bij wijze van onderzoek deze kachelradiator gedemonteerd en ik kan de foutmelding(en) niet allemaal uit krijgen.
    Ze komen namelijk op 3x plekken voor als je de module ontkoppelt:
    - airco module

    1 Fault Found:
    00483 - Control Module for Auxiliary Air Heater
    013 - Check DTC Memory
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101101
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 76
    Mileage:
    Time Indication: 0
    Date: 2012.08.05
    Time: 21:00:45

    Freeze Frame:
    ON
    - gateway module

    - radiator module 7D

    Address 7D: Aux. Heat Labels: User\1K0-963-235.lbl
    Part No SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E
    Component: PTC-Element 0404
    Revision: 00800000 Serial number:
    Shop #: WSC 00000 000 00000

    1 Fault Found:
    00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
    014 - Defective


    Door in de gateway module de 7D kachel uit te zetten krijg je twee foutmeldingen weg maar die van de aircomodule blijft hardnekkig terug komen.

    Kachelradiator heeft zijn module vastgebakken en is niet te repareren helaas. Heb de printplaat uitgehaald maar kan daar niets geks op ontdekken. Tja het is volledig smd en multilayer dus ook al zie ik iets geks op veel kan ik er dan niet meer aan doen.

    Dus.... met de winter voor de deur heb ik maar een andere kachelradiator gemonteerd en mijn quattro is weer foutmelding-vrij.
    En laat nou vanochtend +3 graden zijn geweest ...meteen na twee minuten was het aangenaam warm in mijn auto.
    Het wordt nog kouder dus het kan verstandig zijn de Z35 te repareren want zonder heb je na 20 minuten rijden nog geen goede leefklimaat in je vervoersmiddel.
    gr.
    Nico
    Hoi

    Heb dezelfde foutmelding

    Krijg ook geen koude lucht meer, hoe kan ik dit oplossen ? Heb het element al uitgehaald en een frans filmpje bekeken maar ik kom er niet echt wijzer van, enkel dat de soldering stuk kan gaan op de printplaat, ik vind ook geen goedkope vervanger ....
    https://www.youtube.com/watch?v=2bYFresH3wE&t=71s

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    31
    Kudos
    0

    Standaard Re: Fout code...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drieze Bekijk Berichten
    Hoi

    Heb dezelfde foutmelding

    Krijg ook geen koude lucht meer, hoe kan ik dit oplossen ? Heb het element al uitgehaald en een frans filmpje bekeken maar ik kom er niet echt wijzer van, enkel dat de soldering stuk kan gaan op de printplaat, ik vind ook geen goedkope vervanger ....
    https://www.youtube.com/watch?v=2bYFresH3wE&t=71s

    Zie nu pas net je berichtje, heb je een mailtje gestuurd

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •